onsdag, oktober 21

Tips på strumpbyxor sökes

Ahmen okej, här kommer dagens (årets?) absolut minsta problem, men det är fortfarande ett problem. Mina strumpbyxor börjar nu bli för korta över magen och hamnar nånstans mitt på och liksom rullar ner hela tiden med nån form av väldigt oönskat och obekvämt femtonårshäng som följd. I CAN'T TAKE IT ANYMORE! Jag brukar använda Lindex ekostrumpbyxor med 80 denier eller HMs dito, eller ibland HMs sköna 100 denier men dom är 1) alltid glansiga = uerk och 2) går sönder i resåren i midjan = irro. Jag har letat på HM och Lindex efter preggogrejer men dom är alltid såna där URFULA supertunna? Förlåt, men vem använder tunna strumpbyxor 2015 förutom Silvia och möjligtvis Magdalena Ribbing? So; är det nån som vet var man kan hitta strumpbyxor som funkar för preggomagar och som är matta och minst 60 denier, helst 80? Jag lovar evig fkn tacksamhet för hjälpen.

17 kommentarer:

Johanna sa...

Åh jag vet PRECIS dilemmat. Jag hatade alla kassa gravid-strumpbyxor, men hittade ett par fantastiska. De är KNÄPPT dyra, men jag blev rekommenderad av bm att köpa dem eftersom jag har apc-resistens (pyttelite förhöjd risk att få blodpropp, typ var femte svensk har det men de flesta vet inte om det). I alla fall, gick lydigt till rehabshoppen i göteborg och inhandlade ett par av deras kompressionsstrumpbyxor. De var svarta, ganska tjocka och satt som ett SMÄCK under hela graviditeten, från vecka 15 eller nåt och hela vägen tills Nils föddes. Magiskt.

Jag hittar inte exakt rätt sort på deras hemsida nu, men tror det var dessa:
http://www.rehabshop.se/strumpor-stodstrumpor/stodstrumpor/mammabyxa-ultra-sheer

Mitt tips är alltså: gå till en rehabshop, blunda och betala de sinnessjuka 800 kronorna och njut sedan av världens skönaste strumpbyxor resten av graviditeten. (Obs första paret jag köpte gick sönder direkt. Jag blev skitsur och gick tillbaka, fick nya som höll jättebra).

Johanna sa...

PS Mina var inte lika glansiga som de på bilden! Och svarta, då.

Ylva sa...

Är visserligen inte gravid och har aldrig varit men i kommentarsfältet till Britas inlägg diskuteras frågan ivrigt, kanske kan va nåt? http://brita.elle.se/det-valsignade-klad-tillstandet/

Jenny sa...

Har på mig just nu från HM. Tjocka jävlar som är svarta, borde nog ha köpt mindre storlek dock för de är för stora.

PS: tack för att du delar med dig av din gravid-historia!

Johanna sa...

Förlåt för kommentarsstalking, men jag har tydligen skrivit detta också i ämnet:

http://lillaj.blogspot.se/2015/03/gravidstrumpbyx-guiden.html

Linn sa...

Johanna: Ska absolut kolla upp både ditt tips och kollade precis ditt inlägg. Superbra ju! Gick till och med in på Noppie som jag tror Evelina tipsade om i dina kommentarer och köpte ett par direkt.

Ylva: Tack för tips! Försökte kolla hos henne imorse, men fattade inte hur man fick fram kommentarerna. Fattade nu iallafall.

Jenny: Äre såna som man typ kan dra upp över brösten? Har såna, men lyckas alltid dra hål strax under mudden så det liksom glipar och blir en hård smal remsa som liksom skaver. Säkert mer mitt fel än HMs, men ändå.

Och det gör jag SÅ GÄRNA SÅ GÄRNA SÅ GÄRNA. Prata om mig är ju min bästa gren och prata om mig när jag dessutom är preggers? WINNING.

Jessicab sa...

Aldrig varit gravid, men jag har hört att man (åtminstone i början) kan köpa vanliga strumpbyxor någon storlek större än man brukar och ha på sig dem bak och fram, så att magen får plats. Vet ej hur det blir i fötterna och de är bak och fram.

Linn sa...

Hahaha! Alltså förlåt, jag skrattar inte åt DIG, men idén. Har folket som säger så ingen röv? Här putar det liksom åt bägge hållen om en säger.

Linn sa...

Alltså förlåt om jag lät dryg. Tack för att du tog dig tid att tipsA! Uppskattar massor! Har bara aldrig hört + låter lite...udda.

Linn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
/nina sa...

Stay ups är smart, och man kan även vända vissa strumpbyxor bakochfram. I stor storlek då.

S.W sa...

Jag körde mina vanliga favoriter men gick upp ett par storlekar. Och här sitter en kvinna med både häck och mage och lår och som var klotrund som gravid. Sista tiden med båda barnen körde jag nog på strl 56? Bara för att det skulle vara skönt.

egoistiska egon sa...

Jag körde på HMs, de var tjocka? Sköna som tusan tyckte jag! Köper alltid ganska stora storlekar för att jag har så långa ben. Det HM med bäst preggo-utbud är HMet mitt på Drottninggatan.

egoistiska egon sa...

Menar alltså deras preggo-strumpbyxor.

Linn sa...

/nina: alltså jag har aldrig kunnat ha stay-ups pga rullar bara ner, men tack för tips!

S.W: Haha, tack för tips! Tyvärr har jag inga som jag liksom GILLAR i vanliga fall heller, men nu ska jag prova det som tipsas om här och hoppas på det bästa.

Egon: TACK för tips om vilket H&M! Jag har varit på tre stycken och ingen har? Ska åka till stan i veckan och kolla.

Mirijam sa...

Okej, du har redan fått tips om noppies = my work here is done.

strumpbyxa sa...

Väldigt cool blogg. Jag hjärtligt inbjuder dig! http://esensuell.se