tisdag, oktober 20

Torsdag 20 augusti (4+0)

HERREGUD JAG ÄR GRAVID! Det är inte så lätt att strukturera ett bokslut samtidigt som hjärnan på repeat drar jag är gravid jag är gravid jag är gravid jag är gravid jag är gravid. Innan imorse hade jag i princip inga tecken och nu är jag skittrött och vill bara gå hem och lägga mig samtidigt som jag har den där härliga huvudvärken jag får vid mens och är rädd för att ta alvedon. Vill mest bara att Andreas ska komma hem från jobbet, att jag ska komma hem från jobbet och att vi ska ligga i sängen och titta på varandra och försöka ta in det här. Jag var liksom inställd på att det skulle ta hur lång tid som helst, att det inte skulle gå alls och så tar det sig på andra försöket. Och nu känner jag att jag måste skriva en stor brasklapp om att jag vet att det är tidigt och att vi kan få missfall och det är rätt så stor risk ändå, men iallafall. Jag vill kunna vara lite glad i ett par dagar innan jag börjar oroa mig.

4 kommentarer:

Peppe sa...

Herregud så roligt! Grattis!

Camilla D sa...

Men åh, vad roligt! Grattis!

Och vad fasen, jag har aldrig kunnat hålla tyst om mina graviditeter. Har tänkt att om något händer kommer jag ju ändå vilja prata om det, så skitsamma om jag har varit tidigt ute med nyheten

Lisa sa...

HERREGUD, JAG HAR MISSAT!!! Sjukt mycket grattis!!! Fasen vad roligt, jag vill också få vara din unge. Om man nu kan säga så utan att framstå som sjuk i huvudet.

Linn sa...

Peppe: Men tack!

Camilla: Tack så mycket! Och alltså, det här är ju tidsförskjutna inlägg. Nu är jag i vecka 14, men precis som du har vi inte hållt tyst live. Vi har berättat för dom vi har träffat sen well, sen vi fick reda på det.

Lisa: WIE TACK! Du kan få vara min unge också så kanske jag kan få vara din när du rimrappar frukosten? Byta lite ibland så där?