torsdag, oktober 15

En liten kärleksförklaring

För sex månader sen stod jag på ett berg, i en strimma sol från en annars molnig himmel, med mannen som har mitt hjärta för alltid alltid alltid. Världens bästa band Fluru spelade The 6ths You you you you you och vi hade precis lovat varandra framtiden.

Det låter så klyschigt, men det var den finaste dagen i mitt liv. Tills en dag för tre månader sen när jag klev ut ur badrummet och ropade hans namn och kanske aldrig förut har varit i en kram så fort. Jag fnittergrät ränder i hans vita skjorta och hans tårar blötte min nacke och han viskade jag älskar dig jag älskar dig jag älskar dig. I min hand låg en blåvit platsgrej med Gravid 1-2 i displayen.

Om sex månader kommer förmodligen nästa finhetsrekord, en bebis. Vår bebis. Och jag tänker att det var låten som spelades den där fina dagen i april som hen dansade till idag i min mage när vi för första gången fick se det livliga, ljuvliga livet som bor där inne.

40 kommentarer:

Christel sa...

Åh herregud! Grattis, grattis, grattis!

Silverscreen sa...

Åh så härligt! Miljoner grattis!

Tearsandpearls sa...

Ett stort GRATTIS! Hurraaa!!

egoistiska egon sa...

Men åååååh! Grattis fina du!

Lisa sa...

Åh grattis!! Sitter och ammar min 1-veckas bebis och kunde såklart inte hålla tårarna borta :) Hälsningar en trogen läsare som kommenterar för 1:a gången

stambyte sa...

Wiiiiiii! Så sjukt fint! Är så himla glad för din och er skull. <3

Emma sa...

Så himla fint!

tankarochvardagslunk sa...

Åh vad underbart roligt, härligt, spännande! Grattis till er båda!

Maria sa...

Men WOW vad kul! Grattis!!!

Honey sa...

Grattis!

Kerstin sa...

Åh, den känslan!! Så underbart, grattis!

minahistorier sa...

Amen åååååhh!! GRATTIS!!!!!!

SARA sa...

Grattis!!!!!!! Vad roligt! Jag har tänkt att det kanske nog var så (hoppats liksom), och så var det så! Så glad för er skull! ❤️

Johanna sa...

Linn, gud vad roligt, blev så himla glad och lipig nu. Hurraaaaa och världens största grattis!!

Den där Andreas sa...

Gud vad roligt! Grattis!!

Chaos By sa...

Grattis!! Underbart ju!

maddiis sa...

Fantastiskt! Ni har en härlig tid framför er. Stort grattis!!!

uppochhoppa sa...

Grattis en masse, så roligt för er!

Annika sa...

Så fantastiskt! Och så glad jag blev av att läsa det! Stort jättegrattis!

Sparkling sa...

Grattis!

Matilda sa...

Grattis! Så himla roligt! Jag väntar också barn, i v 15, så det känns jättespännande att få följa dig!

Mary sa...

Grattis! 😘

emma sofie w sa...

Men hurra och världens största grattis! Blir helt lipig och så jäklarns glad för er skull!

S sa...

Det låter säkert sjukt men jag hade det på känn. Och jag är så otroligt glad för er skull. Detta är så himla fint, varje gång sånt här händer blir jag så himla varm i hjärtat av glädje. Livet alltså! GRATTIS igen!

Anonym sa...

Så fint, grattis!

/emma

Emma Esteban sa...

Jag är SÅÅÅÅÅ glad för er skull! Och så fint att ni fått se ert lilla sprattel. (Och att vi kommer vara föräldralediga samtidigt, woop woop!)

Emma sa...

Kärlek. Blir så rörd.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Grattis!

Matilda sa...

Hurra! Ååååå, hela jag rös när jag läste! Så himla mycket grattis!

MissParker sa...

Stort stort grattis!

felicia sa...

massa grattis, sååå kul!

Emma sa...

började nästan gråta, fast jag aldrig ens har träffat er ! grattis!!

4everfine sa...

Åh, GRATTIS!!!

Anonym sa...

Så underbart! Grattis grattis grattis!

/haren

Emma Danielsson sa...

wiiie! grattis, grattis till hela familjen!!

Mirijam sa...

HURRA!!!! Fy fan så fint, stort grattis!

Jenny sa...

GRATTIS!!! Så fantastiskt jävla FINT!

Hanna sa...

Men GRATTIS Linn!! <3 <3 <3

Linn sa...

Jag älskar er! JAG ÄLSKAR ER! Tusen miljarders himla tack!

Anonym sa...

Jättegrattis!

Mårten