tisdag, oktober 20

Okej, då kör vi (4+0)

Gravid 1-2 står det helt fast i den lilla displayen på testet. Jag läser en gång till - Gravid Raskaana 1-2 - och öppnar badrumsdörren och försöker höra om Andreas är kvar hemma eller om han har gått till jobbet redan. Vi blev asosams igårkväll och han sov på soffan och har smugit omkring hemma som ett tyst moln sen jag vaknade och fast han alltid pussar mig hejdå innan han går hade han lätt kunnat bara gå idag. Sen står han där i vit skjorta framför sovrumsdörren och jag darrar skakar fnittrar hickar gråter och glor på honom med en hand framför munnen lite hollywooddramatiskt sådär. Kanske att han aldrig har tagit så stort kliv så snabbt i hela sitt liv men så står jag inne i en kram och jag gråthickfnissar och han mumlar jag älskar dig jag älskar dig jag älskar dig ner i min nacke. Gå och titta så jag inte läste fel och han lyder och kommer ut och baby vi ska få en bebis med tårar och världens största leende.





(Jag hemligbloggade lite för min egen skull innan det var out in the open så jag tänkte posta det lite i efterhand istället för att ha en gravidblogg ingen orkar med. Här är nummer ett.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tårsprut framför jobbdatorn, så fint!! Stort stort Grattis!

Jessica sa...

Hurra för bebis och hemligbloggande!

Linn sa...

anonym: gölle dig!

Jessica: Hurra för dig!

S sa...

Så ärligt och fint.

Hanna sa...

Men vad fint, grattis!!