fredag, oktober 23

Det ÄR inte okej

Jag kan inte gilla världen just nu. Alltså jag kan inte det. Det är krig och hot och våld och kaos och så sitter det folk här uppe i förskonade, trygga norden och hatar. Dom hatar på nätet. Dom hatar öppet på gatan. Dom bränner ner egendom dom förmodligen inte ens använder till nåt annat bara för att folk med en annan hudfärg inte ska få sova på golvet där inne. Dom sitter i riksdagen och låtsas att dom är nånting finare och slutligen, dom skapar människor som går in på en skola med barn och hugger ihjäl människor bara för att just dom människorna hade en annan jävla hudfärg.

Det är inte okej. Det är fkn INTE okej.

Jag är vit och medelklass och kan inte sätta mig in i obehaget och rädslan och en vanlig jävla vardag som andra, mindre tursamma i färg- och födelselandslotteriet, har varje dag. Det lilla som läcker igenom till min sfär är nog för att få mig att må illa och jag känner mig så himla maktlös. Jag vill inte vara en del av ett samhälle som är exkluderande. Det är så jävla äckligt att det finns folk som vill det och det är så himla sorgligt att det är dom som på nåt sätt sätter tonen.