tisdag, juni 2

Igår hade jag möte med Bosslady om underhållsplanen och det visade sig vara mycket mindre problematiskt än vad jag trodde för hela bristen låg inte i att det inte finns nån plan (well, kanske lite) utan att den inte är dokumenterad eftersom Bosslady, 71, inte vet vad Excel är utan tror att nån händig "med teknik" ska behöva komma och bygga en åt henne efter hennes utprintade internetsida. Lika delar gulligt som irriterande samt också; alla andra i styrelsen skulle utan problem kunna lösa det åt henne så min gissning är att hon 1) inte har velat göra nån och 2) att ingen annan orkar med henne. För hon kräver sitt handlag om en säger. Sällan har jag väl varit så fjäskig som igår. Jag vet att det hade blivit bättre teve (blogg) om vi hade rykt ihop, men jag har vid nästan trettiotvå års ålder börjat inse att det här med stolthet oftast är det största hindret till att få som en vill. Därav ja, det är så synd att de förra ägarna inte hade respekt för huset när de renoverade köket (hon älskar allt som är "original") och när vi drar om elen ska vi passa på att byta ut alla kontakter och brytare till tidsenliga varianter (se tidigare parentes) och nämen, det här är ju precis den mallen som jag hittade! (nej, det var det inte).

Annars då? Jag var på Cajsa Warg på lunchen och köpte förutom just lunchen även nån form av inner/ytterfilé av oxe samt deras egna luxusbacon för ikväll blir det oxrullader. Jag är så himla sugen på hemlagad mat efter vad känns som veckor av köpt. Åh, oxrullader.

Inga kommentarer: