fredag, juni 26

FML

Guds straff till människor av kvinnokön måste ju ändå vara mensvärken. Herrejävlagud vad vidrigt det är vissa månader (t ex den här) och det finns ingenting man kan göra mer än "ta två alvedon och en ipren" eller "lägg en värmekudde på magen" eller "lätt motion". Det är inte så jävla enkelt att utöva "lätt motion" när en inte ens kan ligga eller sitta eller stå och typ är yr och illamående FYI världen. HUR KAN VÄRLDEN INTE HA UPPFUNNIT NÅT PILLER SOM FUNKAR?! Ja, eller så kunde väl evolutionen se till att man inte får fucking träningsvärk/kramp av att stöta ut en slemhinna ur kroppen. Hade det varit en manlig åkomma hade det varit löst innan elektriciteten.

5 kommentarer:

emma sofie w sa...

Det finns en receptbelagd medicin som heter Orudis som är skitbra mot mensvärk! Enbart läkare kan skriva ut den, inte BM, men försök få pga räddat mitt liv iaf!

Den där Andreas sa...

Jag lider med dig Linn så gott jag kan. Min flickvän (och snart fru!) lider så som du beskriver varje månad och jag gör så gott jag kan för att underlätta för henne.

Och bra tips emma sofie w, det ska jag meddela Camilla! Ska bara få henne att våga äta medicin också, hon vågar knappt ta alvedon.

Linn sa...

Emma: tack för tipset! Det låter ju asbra. Tyvärr ställer min astma till det i typ alla former av inflammationshämmande typ ipren, treo och tydligen även det här. Men jag ska rekommendera vidare till andra!

Andreas: tack för empatin! Och jag känner med Camilla också. Sistahs unite typ. Förstår henne med medicingrejen också.

Anonym sa...

Öhh, minipiller? Cerazette, asså! Jag hade inte mens på fem år men nu efter barnafödande är det sådär fast det ska rätta till sig, säger dom som vet.

Lfthmn

Linn sa...

Uhm, jo alltså det har funkat för mig också. Jag får visserligen mens iallafall, men ingen mensvärk alls. Just nu är jag dock inte så sugen på att äta hormoner så då får jag väl stå ut I guess.