torsdag, juni 4

Orimligheten

Min kollega är superförkyld och kände av det i förrgår, var hemma igår och idag är hen liksom ännu sämre och ba jag provar om jag orkar jobba och åkte in till vårt yttepyttekontor utan fönster och satt och snörvlade och GAH! Det är det fucking jävla värsta jag vet med folk som tror att deras jobb är viktigare än alla andras. Plus hen kan lika gärna göra samma jobb hemma och hen hade noll möten inbokade idag så att hen åkte till kontoret? Helt jävla orimligt. Framförallt orimligt eftersom vi har haft hela stanna hemma när en är sjuk-diskussionen säkert två miljarder gånger. Resultatet: jag åkte hem istället. Jag har visserligen inga möten, men jag skulle verkligen behöva printern och alla pärmar som är på kontoret för jag måste bokföra en massa shit så just nu är jag FURIOUS. Jävla idiot till att sätta sin egna ähmen jag vill vara på kontoret framför alla andras behov. Och ja, jag sa åt henom tre gånger att åka hem både i tisdags och idag med noll framgång.

2 kommentarer:

Honey sa...

Åååh, men det är ju då du ska skicka det här kortet i ett mail (tror jag kan ha visat det förut)!
http://www.someecards.com/get-well-cards/it-was-brave

Mirijam sa...

HAHAHAHA, Honey, det ska jag spara!

Och Linn, SOM jag önskat genom åren att jag haft en mer anonym blogg, det finns tusen och åter tusen sådana här inlägg som jag aldrig fått skriva pga vill inte bli ovän med folk genom att kalla dom idioter helt öppet.