onsdag, juni 3

En liten lista igen

1. Bästa frukosten?
GUD VAD SVÅRT! Jag älskar älskar älskar älskar älskar frukost. Min bästa är megastarkt svart kaffe, en smoothie, pink grapefruitjuice, en dansk rågmacka med philadephiaost, kalkon, avokado och rädisor och en surdegsmacka med smör, ost och röd paprika. Åh! Och turkisk yoghurt med färska bär.

2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
Alltså jag dricker ju så himla sällan nuförtiden så det känns lite som att det är skitsamma, men hellre dissa vinet än drinken alltså. Jag gillar ändå inte att dricka till maten.

3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken? 
Jag säger som Emmanuelle Alt I'll stop wearing black when they invent a darker colour.

4. Bästa uppfinningen?
Avloppssystemet. Mulltoa..brrrr.

5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?
Fighting spirit, näe men jag är faktiskt inte så bra på att fullfölja grejer.

6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka.
Mäh, det kan jag ju inte gå ut med här. Plus jag har ingen aning.

7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det?
Sorg. Jag är inte gjord för det klimatet, för den kulturen eller för maten.

8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?
Det jobbiga med att vara vuxen är väl lite att man kan göra lite det man själv vill så om jag jättegärna ville bo nån annanstans så hade jag nog sett till att göra det. Jag säger Stockholm med omnejd.

9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?
Aldrig mer få lyssna på musik. Mitt aktiva musiklyssnande är nog mindre än 20 minuter om dagen. Jag älskar tyst.

10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Inget? Jag kan inte spela sällskapsspel.

11. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?
Sjuksköterska. Jag är livrädd för all things blod och sprutor och äckel samt ett ganska stort förakt för en stor del av mänskligheten. Har oerhörd respekt för dom som orkar med allt vad det innebär att vara inom vården. Det dom gör är superviktigt.

12. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
Solskyddsfaktor of course. Vem fan sminkar sig på en öde ö?

13. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
Gud vad svårt. Jag har 110 bloggar i min feedly och jag gillar ju obviously dom allihop annars skulle jag ju inte prenumerera, men jag blir extra glad när dom här har bloggat:
onekligen.blogspot.com
appledear.blogspot.com
dyft.blogspot.com
lillaj.blogspot.com
http://blogg.djungeltrumman.se/tuffastavalla/

14. Vem känner dig bäst och varför?
Andreas, hands down. För att han är min bästa kompis och min livspartner och för att jag är helt oförmögen att hålla inne nånting och han är oftast i närheten.

15. Vad står på din shoppinglista till våren?
Nu är ju våren slut va, men jag vill köpa en matta till sovrummet, nattygsbordshyllor och en lampa. Och ett sofföverdrag, tavelramar och säkert kuddar. Och helst en fin och bekväm bikini.

16. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
Det är ju sällan jag behöver vara ensam, men om jag behöver tänka så gör jag det bäst om jag får laga mat samtidigt.

17. Vilket mål jobbar du mot just nu?
Hahahah. Inga? DET är min sämsta egenskap. Jag är sjukt dålig på mål, jobbar mest med borden.

18. Vad vill du bli när du blir stor?
Den som det visste.

19. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Hade ju varit sweet att ha träning som hobby, men kanske inredning?

20. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara?
Snälla sluta tänka på och prata om din egen kropp, andras kroppar, ditt utseende, andras utseende och tillhörande ångest.

21. Kakor, chips eller godis?
Är SÅ en salty så chips.

22. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Analspricka får mig att vilja spy lite i munnen. Rosenskimmer gillar jag däremot. Och prokrastinera, men mest för att det tog mig tre år att behöva sluta googla varje gång jag vill använda det.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men åeh, dog lite av stolthet nu över att du blir glad när jag bloggat! Mitt i "alla inlägg handlar om min bebis"-koman dessutom. Tack! 😘 (PS detsamma!)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

haha, 1-12 kan jag skriva under på! Förutom nr 6 då, här ska inte avlas fler barn. Och jag gick direkt och googlade prokrastinering.