måndag, juni 22

Jaha, här var det lite stilltje ja. Hej hej! Jag har varit i Dalarna och firat midsommar och roadtrippat och älskat Sverige och fått en ny bästis i form av ett litet barn och ätit jävligt mycket mat och fått fyra myggbett. Och så har vi bestämt semesterplaner (woop woop!) (Lidköping-Örebro-Lidköping-Skåne-Köpenhamn-Göteborg-Lidköping-Värmland?-Stockholm). Skåne mest för att det var så himla himla mysigt förra året och för att gästgiveriet vi bodde på på Österlen var liksom som bomull kring min då rätt så sargade själ. Köpenhamn för att det är nära Skåne (hotelltips tas GÄRNA emot) och resten för att pappa bor där/Andreas pappa bor där/vi ska på bröllop och sen kanske Värmland för att det är så förjävla fint. Jag tog ledigt i torsdags också förresten. Vi åkte till ett så jävla sunkigt "hotell" utanför Avesta som liksom på nåt sätt blev bokat efter att jag hade letat sönder internet efter "mysig herrgård/slott" i onsdags kväll och sov där en natt. Det var rätt ovärt så här i efterhand, men vi gjorde en liten loppisrunda på torsdagen som gjorde det värt iallafall. Nu har vi en skitsnygg trasmatta till sovrummet för nästan gratis iallafall.

Okej, måste jobba.

6 kommentarer:

Mirijam sa...

Räknar kallt med att ni kommer förbi även i år!

Linn sa...

Oh ja! Ni har ju tre nya familjemedlemmar sen sist som vi måste introducera oss för ju.

Den där om Jenny sa...

Det här (har vi fått tips om och) ska bo på när vi firar bröllopsdag i sommar: http://guldsmedenhotels.com/axel/axel-copenhagen-home.aspx

Linn sa...

Det har jag också hört om. Tror att Onekligen och Johanna har bott där bägge två och varit supernöjda. Kanske härmar er jag också.

Honey sa...

Åh, jag skulle tipsa om Axel Guldsmeden, men ser att folk har hunnit före. Älskar det hotellet! Kan även tipsa om restaurangen Pony som ligger kanske 15 min promenad därifrån, jättegod mat och hur tillmötesgående som helst när det gäller allergier.

Johanna sa...

Japp, skulle just fylla i om hotellet ovan! ;)