tisdag, december 30

Hoppar också på tåget med årssummering

Jaha, jag har ju gjort det här i fyra år nu så vi kör väl en femte gång? Man kan hitta andra år här här och här och här.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Miste en av mina föräldrar. Jag hoppas det dröjer en miljard år innan jag behöver göra om det.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade jag nyårslöften? Eftersom jag inte vet det så gissar jag att jag inte gjorde det.

3. Kommer du ha några nya för nästa år?
Jag vet inte. Jag tror inte det.

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Jag är snart inne på mitt trettioandra år och är liksom i den där åldern när folk får barn. Så ja.

5. Dog någon som stod dig nära?
Ja fy fan.

6. Vilka länder besökte du?
Italien (Rom). Frankrike (Nice). Monaco (Monte Carlo). Tyskland (Berlin).

7. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Lugn. Lycka. Jag önskar mig ett år där jag får vara genuint lycklig, iallafall stundtals.

8. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid minnas, och varför?
27 maj. 19 juni. Inte av speciellt roliga skäl.

9. Vad var din största framgång 2014?
Absolut ingenting. Eller absolut allt. Att jag orkade, att jag orkar, att jag ändå är lite hel nånstans.

10. Vad är du mest nöjd med?
Mitt förhållande. Att det står som en cementgrund när allt annat vajar.

11. Största misstaget?
Jag tror inte på att tänka på misstag. På riktigt, jag tror att alla skulle må så himla mycket bättre om dom slutade tänka så mycket på att misstag är misstag. 

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom smågrejer som skrapsår och skärsår (från matlagning/papercuts) och nån förkylning så nej. Det är helt okej om 2015 också fortsätter på det spåret.

13. Bästa köpet?
Lägenheten. Jag älskar älskar älskar vårt hem.

14. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten, sen bilen, resor och förmodligen mat.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag har så himla fina kompisar. Att jag är så himla kär. Att nån annan är så himla kär i mig. Att folk står ut med mig trots well, allt.

16. Vilka sånger/band kommer alltid att påminna dig om år 2014?
Ingen som känns ahmen den är SÅ 2013. 

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Sjukt sjukt sjukt mycket ledsnare.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat tror jag. Varit lite bättre på att ringa folk.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag vet faktiskt inte. Ätit?

20. Hur tillbringade du julen?
Jag var i Karlstad hos pappas bror med hans familj och barnbarn, pappa, min syrra och hennes kille. Det var mysigt.

21. Hur många one night stands?
Exakt inga.

22. Hur många har du nobbat?
Exakt inga här heller, men det gör inte så mycket längre.

23. Favoritprogram på TV?
Oooh, det här har ju ändå varit året av skräptittande. Varje gång jag är ledsen så tittar jag på sånt som kritiker fnyser åt. Till exempel: Revenge, Nashville, Drop Dead Diva. Jag gillade kanske den sista mest.

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Sluta hata folk. Det är helt jävla ogivande att hata personer. Hata döda ting istället, du vet datorn, dörren, skorna, spegeln, whatever.

25. Bästa boken du läste i år?
Jag kommer helt ärligt knappt ihåg vad jag har läst i år så för en gångs skull ingen. Jag läste däremot en hel hög askassa böcker som andra gillade, bland dem Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande och den där Gillian Flynn-boken Gone Girl. Varför gillar alla så mycket?

4 kommentarer:

Den där om Jenny sa...

Men alltså... Är det så många som gillar Anderssons bok? Tycker att alla (inklusive jag) tyckte att den var blaha?

Linn sa...

I mitt instaflöde är/var den rätt hyllad i varje fall. Mycket foton på citat i boken och sånt.

Eelena sa...

Tack ännu en gång! Vi pratade ju om Egenmäktigt förfarande på Instagram häromdagen. Asså Gone Girl. Vilket skämt. Filmen var ännu värre. Tanken bakom handlingen var god men utförandet var verkligen inte bra.

Linn sa...

Eelena: Alltså det är så SKÖNT att höra att fler inte gillar den. Har känt mig som en paria som har tyckt illa om den.