fredag, augusti 26

Bloggen - matchmakern

Ibland träffar man folk som på nån sekund bara känns pang in i hjärtat och som man vill ta upp och bädda in i bomull och förvara i en bröstficka allra närmast hjärtat forever and ever. Igår var jag och käkade middag med Sofia och believe you me, alla borde få ynnesten att vara i hennes närhet. Hon är smart och snäll och rolig och skarp och mjuk och kreativ och öppen. Framförallt öppen. Det är en väldigt fin egenskap faktiskt. Sen när jag kom hem så ringde Maria som är en av dom absolut roligaste människorna jag känner. Hon besitter också en självdistans som inte är av denna värld och det, peoples, är en annan mycket fin egenskap.

Och precis innan jag somnade igår så tänkte jag på att jag inte hade träffat nån av dessa två underbara människor om det inte vore för bloggen. Vi får väl passa på att tacka bloggen för det tycker jag.

12 kommentarer:

Josefine sa...

Det kan jag verkligen tänka mig. Nu vill jag också bo i sthlm och äta middag med er.

Josefine sa...

men ikväll ska jag i alla fall göra köttfärslimpan igen. jag bara vältrar mig i kött nu. helst två sorter åt gången. så limpan är bra. åh bacon.

Linn sa...

Åh, det vore hur kul som helst! Om du får tid över så kan vi fixa ihop en middag nästa gång du är i sthlm.

Och bacon in my heart säger jag bara. Allting blir godare med bacon! Får jag fråga varför du ändrade dig och började käka kött igen?

Mirijam sa...

Eller hur, bloggy FTW!

Maria sa...

Men du, tack! Vad rörd jag blir. Right back at ya!

Emelie sa...

Man träffar och lär känna underbara människor i bloggvärlden!Jag och min man träffades via varandras bloggar. Nu har vi båda slutat blogga, gift oss och levererar kommentarerna live till varandra istället...

Josefine sa...

Jag blev så sjukt jävla sugen på tuggmotstånd. Och kött. I 14 år kände jag ingenting. Alla bara "ah men när du blir gravid kommer du bli sugen" men inget då heller. Sen förra julen började jag tänka på köttgrytor och det gick inte att stoppa. Jag var bara tvungen att äta kött.

Josefine sa...

Man kan nog säga att jag är en extremt luststyrd person. Och ja ja ja! Nästa gång jag ska åka till stockholm ska jag säga till flera månader i förväg så att jag kan träffa emster (igen) och dig och Sofia. Hade varit så grymt!

Sofia sa...

Men Linn! Jag GÅR SÖNDER så fint! När jag kom hem igår, A bara: "Är ni kompisar nu?" och jag bara "JA!"
Jag är så himla glad för det!
Nu måste jag grina en stund.

Kära Syster sa...

Och här sitter man snett bakom och betraktar bloggkärleken som fullkomligt sprutar. Himla fint det med, tycker jag som får själen full av fint så här inför helgen. Shit, menade inte att bli så himla såsig, men det bästa med mindre bloggar är ju att alla kommentarer är så peppiga. Man blir glad över hur fina man kan vara mot varandra trots att man aldrig har träffats. Det var ungefär så jag tänkte. Och det blev många variationer av "fin" här. Så: kram och trevlig helg! /Anna

Kiri sa...

Imorgon tar jag båten över till Sthlm och flyttar tillbaka! Då vill jag lära känna dig, träffa dig, dricka vin med dig (och äta din mat?)! Pratade med Peppe om det här idag, hon understöder idén!

Linn sa...

Mirijam: Och snart ses vi! Hurra!

Maria: Only the truth, dear.

Emelie: Åh! Den här kommentaren betyder jättemycket för mig. Gud vad härligt!

Josefine: Alltså jag vill ju gärna säga att det var ett bra val med tanke på att kött är typ det godaste som finns. Och JA! Säg till så fixar vi det.

Sofia: Men åh! Sofia, jag är verkligen verkligen glad att jag får känna dig.

Anna: Visst är det fint? Det sjuka med den här bloggen är att det börjar bli mer och mer av en mötesplats. Så himla många som man bygger upp en relation med på håll, mailas och liksom tycker om, utan att ens ha träffats och sen när man väl träffas så ba men det är ju DU! HEJ!

Kiri: Vi får försöka styra upp en fika under hösten helt enkelt.