onsdag, oktober 19

Update radhus

Näe, det blir inget. Radonhalten är jättehög och den finns inga garantier att det går att fixa plus kostar jättemycket att ens försöka och dom som bor där tror att dom kan få lika mycket för sitt hus som grannarna som har sålt nyss trots att dom inte har underhållt det alls på 40 år. Det tror inte vi. Min kompis man är byggherre (så lolig titel) och han uppskattade att det skulle kosta en miljon att fixa allt inklusive radonet. Stockholm må vara en sjuk SJUK bostadsmarknad men ingen med huvudet på rätt ställe betalar fullpris för ett hus med så stort renoveringsbehov och framförallt inte med radonrisken. Så vi sa nej. Jag har därför lite av en bostadsdepp. Vi kommer aldrig ha råd. Vi kommer aldrig hitta nåt. JAG HATAR STOCKHOLM NU FLYTTAR VI TILL FLEN! (Nej, brukar säga Malmö men Flen lät roligare.) Eller Gnesta. I Gnesta har vi råd med EXAKT ett sånt hus vi vill ha. Tyvärr har vi då 1,5h pendling enkel väg varje dag såatteh nej. Bor hellre trångt och har dom 3 timmarna med Skrällen varje dag. Plus kommer bli så fint här nu när vi ska fota så vi kan likagärna bo kvar.

1 kommentar:

Johanna sa...

SÅ deppigt varje gång det nästan blir men sen ändå inte blir. Men jag försöker muntra upp mig med trissloganen plötsligt händer det. FÖR DET GÖR DET VÄL? Hoppas!