tisdag, oktober 25

Andreas kom hem tidigare från jobbet idag bara för att ge mig ensamtid. Jag älskar honom bland annat för det. Sen 15.45 har Skrällen varit helt utom mitt ansvar och istället för att bära fixa serva vika tvätt laga mat vagga vysscha mata har jag druckit kaffe, ätit kaka och choklad, läst senaste Rum Hemma i soffan och, här kommer det bästa, den senaste halvtimman har jag legat på en spikmatta i ett nedsläckt sovrum med stängda dörrar och slumrat. Andreas är i köket med Ellen och gör middag och slamrar och pratar och leker. Åh, nu skrattar hon. Hjärtemoji.

Rum Hemma förresten hörrni, så jävla bra tidning. Varje gång flikmarkerar jag grejer som jag vill ha eller tycker är snyggt och till skillnad från Elle Decorations småvaser för tiotusen är massor av saker i Rum Hemma helt affordable. Förra numret, till exempel, hade en assnygg svart vägglampa vilket vi har letat efter till hallen/gästrummet och så kollade jag inköpsstället OCH SÅ VAR DET CLAS OHLSON. Okej, unna er den bara. Gör det. Obs såklart ej sponsrad. Den här lilla skitbloggen får ej sponserbjudanden.

Inga kommentarer: