tisdag, oktober 18

Jaha vi är inne i en bostadsjakt helt plötsligt

Så Det Perfekta Radhuset blev inte vårt. Men HERREJÄVLAR om det inte satte igång min annars något sengångarliknande mans hemnetknarkande. Han är helt galen. Det går nästan inte att få kontakt med honom på kvällarna för hemnets gröna färg speglas i hans ansikte där han sitter framför nån form av skärm och ba MEN VI KAN FLYTTA TILL TYRESÖ KOLLA KOLLA! så jag för en gångs skull får vara den vuxna och ba nej älskling. Obs inget fel på Tyresö men det ligger på fel ställe för Andreas jobb plus har ej tunnelbana/pendeltåg/tvärbana utan bara buss. Jallefall, nu har han hittat ett radhus till. Det är byggt 1964 av dom som bor där nu och well, det syns? Vi skulle behöva radonsanera (heter det ens så?), byta el och göra om kök och badrum och ingen av oss har ens tapetserat själva förut men eh vi har ringt om att få lägga ett förhandsbud trots att det inte ens finns på marknaden än. Såatteh... Ska bara ringa Boverket och kolla vad man (vi) gör med radongrejen och försöka få se huset live och sen kommer vi ba görare. För visst vi kan fan ingenting om vare sig hus eller renovering, men P O T E N T I A L E N peoples, potentialen! Kan bli precis hur fint som helst. Det vet jag för jag har precis ritat upp och bestämt hur det nya badrummet ska se ut och vilket kakel och klinkers och kommod och dusch och badkar och jamen ni hör ju. Bananas.

Samtidigt i lägenheten vi faktiskt äger (ihop med banken eh he): ska fota på fredag. Stylisten var här idag och hon var svintrevlig och vi klickade (winning!) och jag får göra om matdelen av köket till barnrum i veckan och köpa fina blommor och yey! Litet minus för att vi måste städa förrådet för att få plats med grejerna som ska bort, storatäda så det glänser, hantera le bebe OCH laga mat till 30 pers för Andreas 40-årsfest är på lördag. JAG ÄR INTE STRESSAD SA JAG!

Inga kommentarer: