torsdag, oktober 20

Mitt barn pendlar som sagt mellan ljuvlighet och banka huvudet i väggen-irritation just nu. En av hennes sämre grejer är den nyfunna kvälls-/nattmammigheten som innebär att så snart sömntröttman har inträtt så skriker tills hon inte får nån luft om jag inte är i samma rum och oftast också om jag inte håller henne i famnen. Så att Andreas skulle natta är ett skämt. Hon tolererar att han dansar lite (vi har det i nattningsritualen, att mysdansa till First Aid Kit, så jävla trött på deras Gold-skiva nu va) men sen ba BAAAAAAAARGH! och så tystnar hon så fort jag kommer dit och sen blänger hon på Andreas tills jag håller i henne. Då ler hon. Ungjävel. Jallefall, ovan har därför lett till att jag har vårt barn typ dygnet runt OCH DET ÄR SÅ JÄVLA JOBBIGT. Eller nä, det är rätt roligt och mysigt och så också, men kombon att hon inte somnar före nio på kvällarna och att jag är den enda som får natta/vagga/klappa gör att jag har noll tid att göra ahmen saker man vill göra på kvällen. Och jag känner att jag blir tröttare och tröttare och tröttare. Andreas säger såklart att han kan ta nätter, men oftast vaknar hon bara en gång och jag vaknar oavsett och mitt kontrollbehov tycker att jag är bättre och ja, ni fattar. Igårkväll så kände jag att jag inte orkade mer och ba nä, kan du ta natten? Och det gjorde han (såklart) och hon har varit ett jävla monster. Vaknat typ varannan timma och skrikit så han har varit uppe och vaggat och vyssjat och viskat och gullat vad som känns som tusen gånger. Vid sex imorse gav han upp och gick upp och lämnade henne till mig och då somnade hon givetvis som en sten och låg blickstilla tills hon vaknade vid nio. Alltså jag är glad för att jag fick sova hela natten, men VARFÖR MÅSTE HON VARA EN SÅN PEST MOT ANDREAS? På mina nätter (alla nätter) vaknar hon vid fyra-fem-ish, äter i typ 10-15 minuter och sover när jag lägger ner henne igen. Sen vaknar hon vid typ åtta. That is all. Och ja, jag vet att det är skitlyxigt och jag är jättetacksam för att hon sover på nätterna och jämfört med många andra så sover jag svinmycket. Men ändå. Jag är trött ändå.

On another note så undrar jag också exakt hur ljuvligt en bebis kan lukta mellan ögonbrynen?! Blir helt typ hög när jag snusar där på Ellen. Det och att andedräkten typ luktar sött och gulligt. Mmm..bebis ändå.

Inga kommentarer: