fredag, juni 3

Nu fattar jag njutet alla pratar om när en blir gravid. Åh, NJUUUUUUT av bebistiden!, ni vet. Har inte njutit så jättemycket förut pga haft identitetskris (har jag skrivit om det? Den förnedrande känslan att vilja få bekräftelse/bara kunna få beröm för hushålleliga prestationer typ?) och pga livet har varit uppdelat i tvåtimmarspass av randomness. Nu, så här på andra sidan sv av första utvecklingssprånget, njuter jag så jävla mycket. Ungen är ju rakt igenom ljuvlig! Att det är sommar ute och att det inte är helt äckligt att lyssna på dokumentärer och promenera vid vattnet är ju inte helt fel det heller, men vår bebis just nu? Började precis gråta pga gullighetsdöden när jag tänkte på hur hon log imorse när jag tvättade henne och satt och pratade med henne. Det är som att hela hennes (annars relativt skeptiska) utseende bara exploderar i glädje. Förut satte jag henne i selen för att hon skulle somna och jag skulle kunna käka frukost, men när jag hade ätit klart var jag tvungen att gå och lägga mig i sängen med henne och bara njuuuuuuuta av att hon vill ligga nära och gosa. Får lite ångest över att hon kommer växa ifrån det typ igår. Vill även spela in alla hennes ljud pga också gull deluxe.

Aja jallefall, idag åker vi till Lidköping. Min barndomsbästis ska gifta sig och även om vi inte kan vara med på festen så vill jag vara där när dom vigs och mingla lite efteråt. Fina fina dom! Längtar också efter: pappa, poolen och verandan i oklar ordning. Längtar inte efter: 37 mil i bil med bebis. Hoppas hon kör ett långpass och sover för annars vet jag inte om jag kommer palla.

Jallefall 2: älskar början av juni. Älskar det gröna och känslan av nästan explosion i bröstkorgen av vackerhet. Älskar att Andreas ska jobba 4 dagar till innan vi kör långledigt tillsammans. Älskar (som sagt) den ljuvliga bebin. Älskar allt kanske?

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

Den krisen hade jag med. Mkt därför jag tyckte det var så skönt att börja jobba. Men brottas fortfarande med att det är "fult" att vilja ha bekräftelse för jobbsaker vs vara hemma med sin familj.