torsdag, juni 16

Helrenovering och något litet i det stora hela

Sitter och väntar på kanske det lyxigaste jag nånsin gjort: en timmas massage följt av fotvård och manikyr. Känner stark winning at life. Kände också viss ajje i hjärtat imorse när jag tänkte på hur lyxigt och hur mycket tur vi har haft som föddes där vi gjorde och hur bra vi har det så jag kände att jag verkligen ville pay lite forward så jag beställde ett par matkassar, lekpaket och blöjpaket på Giving People för att göra nånting iallafall. Himla fin organisation det där. Himla fint med all sorts idellt arbete såklart. Hur jag än formulerar mig så låter det här som att jag försöker köpa mig fri från det dåliga konsumtionssamvetet och ja, så kommer det väl alltid vara tills man ger allting som är överskott när allt nödvändigt är betalt på nåt sätt? Oavsett så hoppas jag att någon/några familjer får det lite lättare om så bara för ett litet tag.

Inga kommentarer: