fredag, juni 24

Vi är i Lenåsen utanför Rättvik hos våra kompisar i deras sommarstuga/hus. Allting är supervackert. Jag är förkyld eller allergisk och LIVRÄDD för att jag smitta Ellen om det är det förstnämda så jag tar alla mediciner jag kan hitta för att inte hosta/nysa/snora (och jag har "några stycken" eftersom förkylning är ungefär det folk känner för maginfluensa för mig). Hade lite ont i halsen i förrgår och igår morse och huvudvärk natten till idag och nu är jag lite tät i luftrören och lite snuvig. En mycket mild förkylning om det nu är en sån, men vem vet hur en knappt åtta veckor gammal pluttig bebis reagerar på det? Andreas säger att han inte känner nånting och google säger att förkylning bryter ut dagen efter smittan och att smittotiden är cirka två dygn samt droppspriden så han borde vara sjuk isåfall, men en vuxen man i sina bästa år har ju liiiiide mer av ett immunförsvar än min lilla knölfia till bebis.

Hon är iofs rätt mycket av ett genibarn eftersom hon idag åkte bil mellan 11.30-17.00 och bara vaknade en gång för att käka och var vaken och satt och snackade och log i en halvtimma innan hon somnade om igen. Var beredd på att få ta igen det efteråt, men hon körde bara sin vanliga fantastiska tajming och skrek den halvtimman när alla andra åt middag. Varför, oh VARFÖR, vaknar dom ALLTID sekunden efter middagen är klar och liksom knölar och gnäller och grejar? Blir också väldigt stressad mammy av att andra människor måste lyssna på hennes tinnitusframkallande gastande. Det gick över när hon motvilligt sparkande och gnällande somnade mitt i ett vres i selen. Gud vad intressant det här är för er. Verkligen. Vi säger godnatt istället.

Inga kommentarer: