fredag, oktober 3

Fredagslista!

1. Hur gammal är du om fem år? 36

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min kollega

3. Hur lång är du? 166 enligt mitt pass

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Det är fel svenska i den meningen, men den senaste jag SÅG var eh Monsters Inc med pappa i söndags. Det var roligt.

5. Vem ringde du senast? Levi. Han svarade inte.

6. Vem ringde dig senast? Vår bankkvinna

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Det är en blandad skara av småbarnsföräldrar, konstnärer, jurister och skivbolagsarbetare från 30-37 års ålder. Jag diskriminerar ingen." av min väldigt underhållande kompis som just nu dejtar sig igenom Stockholm.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Team sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Dom var gifta.

10. När såg du senast din mamma? 27 maj

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du i dag? Min klocka ringde 7.35 och jag vaknade sen 8.45

13. Vilken är din favoritjulsång? Den där som dom spelar in i Love Actually

14. Vilken är din favoritplats? Det är nog ändå hos pappa

15. Vilken plats föredrar du minst? Tunnelbanan

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I Stockholm

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Spöken, ljud, monster under sängen. Tutti.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Min kollega som dansade Erre her det är party

19. Hur stor är din säng? 180 cm. Vuxensäng FTW.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Finns ens stationära datorer längre?

21. Sover du med eller utan kläder på dig? In the nudez

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra nattetid, åtta dagtid

 23. Hur många landskap har du bott i? Tre?

24. Vilka städer har du bott i? Karlstad, Lidköping, Göteborg, Melbourne, Stockholm

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?  Strumpor

 26. Är du social? Ja

27. Vilken är din favoritglass? Alvestas smörkolaglass. Åkte till Alvesta på vår semester i somras för att få smaka den live och så när vi kom dit så GJORDES DEN I VÄXJÖ. Fail.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Vaniljpannacotta med hallon. Så tråkig är jag.

29. Tycker du om kinamat? Nej.

30. Tycker du om kaffe? Ja. Litar inte på folk som inte gillar kaffe.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe?

32. Sover du på någon särskild sida? På vänster sida av sängen och på höger kroppssida.

33. Kan du spela poker? Jao. Det lärde jag mig på Handels.

34. Tycker du om att mysa/kela? Men vem gillar inte att mysa/kela?!

35. Är du en beroendemänniska? Ja, litegrann tror jag.

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, mina före detta klasskompisar Jessica och Emma.

37. Vill du ha barn? Ja. Eventuellt frågar jag Andreas veckovis om jag kan få en bebis, fast jag vill inte ha nån riktigt än. (om jag KAN få barn blablabla)

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och en jävligt stapplig tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag fick en allergichock på kanarieöarna när jag var femton.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng. Jag är rädd för alla djur i vatten, hur små dom än må vara.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat eller hemmet om vi mäter i vad jag faktiskt spenderar mest pengar på. Helst är förmodligen mig själv, men det gör jag inte lika ofta.

42. Äger du dyrbara smycken? THE BLING RING! Funderar på om det kanske får räcka med en ring för jag har svårt att motivera att lägga ännu mer pengar på guld och diamanter.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Keeping up with the Kardashians

44. Kan du rulla med tungan? Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Min syster när hon är på det humöret.

46. Sover du med gosedjur? Haha, nej.

47. Vad har du för ringsignal? Vibrationer. Förstår inte folk som har signalen påslagen. Det är sjukt ohyfsat och bara okej om man är utomhus.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Med tanke på min pappas fabläs för att slänga saker så gissar jag på nej.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En Icakasse i en hylla har lite rött på sig, annars inget.

50. Flirtar du mycket? Gud nej. Har helt tappat det.

51. Kan du byta olja på bilen? Ja men tänk för att jag kan det. Om bilen i fråga råkar vara en bubbla från -68. Annars vet jag bara hur man fyller på den.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, en gång. Det kostade 3600 kronor och betalades (oombett) av min pappa. *spoilt*

53. Vilken var den senaste boken du läste? Uhm, det borde jag ju verkligen komma ihåg men det verkar jag ju inte göra. Jag vet inte.

54. Läser du dagstidningen? Nej. Strökollar lite på nättidningarna dagligen dock.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Ja, det gör väl alla?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P...3?

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? 1 bild - kategori start bildspel < o o o o > istf p 1 of 4 pilar

59. När var du i kyrkan senast? På mammas begravning.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Vår SO-lärare Fredrik gillade jag väldigt mycket.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Va? Inte vet jag, två dagar kanske? I don't do tält.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Det var till 100% säkerhet Andreas, men jag kommer helt otacksamt inte ihåg vad.

63. Vad lyssnar du på just nu? Nåt jävla blipp-blipp som vår butikspersonal har satt på på Spotify.

64. Har du varit med i tidningen? Ja. En gång när jag var sju år och hade en ryggsäck som hade en klocka och en gång när jag var 16 och Aftonbladet var på vårt gymnasium och frågade vad vi tyckte om narkotikastraff och sen förvrängde hela mitt svar. Oh, och en gång med min kompis familj när dom gjorde ett repotage om hennes ensamstående mamma och alla hennes barn. Då satt jag också med på familjebilden. Det var roligt.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Jag vet inte. Jag äter inte så konstiga grejer. Känguru?

66. Vem såg dig naken senast? Andreas imorse

67. Vad är det för färg på din tandborste? Blå och vit tror jag

68. Hur imponerar man på dig? Man är smart och snäll och öppen och inkluderande.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen. När jag är arg/ledsen vill jag mest vara ifred. Annars är det Andreas eller min syrra.

70. Har du någon piercing? Nej. Mina öronhål har till och med växt igen.

71. Din största vinst? Jag vet inte, mitt jobb?

72. Civilstånd? Förlovad. *bling bling*

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? omg, orka. mailen, banken, bokföringsprogrammet, hemsidan, gmail, feedly, aftonbladet, expressen, facebook, pinterest, instagram.

74. Är du fåfäng? Det är väl alla litegrann?

75. Ångrar du någonting du gjort? Ja, såklart. Inga majorgrejer, men jag ångrar att jag har sagt grejer till folk i onödan och sånt såklart.

76. Hur gammal är din pappa? 60 år ung.

77. Vilket är ditt drömjobb? Jag gillar mitt nuvarande faktiskt.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Gå på en spadag och få göra allt från topp till tå med typ en tvåtimmars helkroppsmassage.

79. Vad har du haft för husdjur? Två guldfiskar i ett par veckor.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Ni vet allt? Alltså jag kommer inte på nåt.

81. Svär du ofta? Inte så superofta längre faktiskt.

82. Sverige när det är som bäst? Är jämställt, inkluderande, vänligt och socialt.

83. Kan du åka slalom? Inte så himla bra längre. Började åka snowboard när jag var tretton, men det var också längesen jag gjorde.

84. Vad har du ätit i dag? Chili från Taco bell eller var det heter. Sjukt gott.

85. Vad har du för utbildning? Samhällskunskapsprogram med inriktning ekonomi, civilekonomutbildning med inriktning mot ekonomistyrning och redovisning på Handels i Göteborg och lite strökurser i typ copywriting, web-marknadsföring och adobeprogrammen.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Gud vilka ointressanta frågor. Sluta utseendehetsa.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Se ovan.

88. Vilken är din bästa egenskap? Att jag är smart.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Att jag har dåligt tålamod med folk som inte är smarta.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Sånt här är jag SJUKT dålig på.

91. Saknar du något? Mamma, obviously. Annars skulle ett litet pengaregn inte sitta helt fel.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja, såklart. Alla saker man kan fira är kul att fira. Fira är livet.

93. Vad gör dig ledsen? Allting elakt i världen. Att folk inte  fattar. Att feminism tolkas som extremt när det är livsviktigt. Att folk inte fattar att allting handlar om respekt.

94. Vad gör dig glad? Att så himla många fattar. Att jag är omgiven av folk som lär mig saker hela tiden. Att se folk jag tycker om le.

95. Har du varit gift eller förlovad? He put a ring on it.

96. Vad ska du göra i helgen? Idag ska jag gå på min kompis flytta-hem-AW med min kille och min kusin. Imorgon ska jag gå på Alltfinnsredans födelsedagsfest. På söndag ska jag fira min kille med tårta och paket (som jag inte har köpt än ehum).

97. Vad är det knasigaste du gjort? Flyttat till andra sidan jordklotet från förslag till action på 20 dagar utan att känna en själ.

98. Vad har du för laster? Mat. Älskar mat.

99. Vem är din förebild? Jag samlar på såna så jag orkar inte rada upp alla. Jag tycker man kan ha förebilder för nästan allting här i livet och till och med flera stycken för samma grej. Förebilder gör att man blir en bättre person.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Jobba ikapp like a motherfucker.

Inga kommentarer: