tisdag, oktober 14

Jag kan fortfarande inte riktigt ta till mig att det här är mitt liv. Att jag har en kille som har en ring på sitt finger som bevis för att han är min. Att jag har en ring på mitt finger som bevis på att jag är hans. Singeltiden, ångesten, mörkret, osäkerheten är så nära i tid, men ändå så himla långt borta. Jag är så så så kär och så så så säker. Hela anledningen till att jag var singel så länge är ju Andreas. Jag läste lite inlägg från när vi precis träffades och jag skrev då att jag hoppades att jag skulle se tillbaka på den tiden och osäkerheten och alla känslorna och tänka att jamen det var ju för att det var vi ju. Och nu ba men så är det ju! Imorse tänkte jag på om jag skulle hålla tal på vårt bröllop (ja, det har jag tänkt på förut också) och så började jag nästan gråta av alla känslor. Tänk att det var honom jag väntade på liksom. 

Nu är vi ju fortfarande rätt nya, men alla sakerna som blew me away i början är samma saker som får mig att dra efter andan nu, fast dom egentligen är konstanter i mitt liv. Vi äter fortfarande frukost i sängen till efter tolv på helgerna. Han smyger fortfarande ut och köper tidningen för att han vet att jag tycker att det är så himla mysigt att läsa i sängen. Hans kropp vid min i soffan är fortfarande en novelty, fast den är där varje varje varje dag. Jag hoppas att det aldrig går över. Jag hoppas att respekten jag har för det som är vi kommer vara kvar även när vi bråkar och tjurar och inte förstår varandra. Jag hoppas att jag aldrig kommer tröttna på att somna med handen över hans nacke. 

Jag vill leva med honom resten av mitt liv.

10 kommentarer:

Mirijam sa...

*BÖÖÖÖÖÖÖÖL*

S sa...

Så fint Linn! Så jävla fint. Och vilken värdig väntan, vilken himla grej att det blev ni två. Så himla glad är jag för dig.

egoistiska egon sa...

Du är så jävla värd att ha det såhär.

inte skyldig sa...

Så jävla fint!

minahistorier sa...

Så fint. Det är precis där man längtar efter som singel! Klockrent skrivet.

Maria sa...

Men åh vad fint!

Sofia sa...

What egon sa!

Anonym sa...

<3

"oroshjärta" sa...

vad fint att läsa,om kärlek.

Linn sa...

<3 <3 <3 <3 <3