måndag, augusti 19

Och så en liten lista pga jag gillar att skriva listor

Vilket är ditt bästa sommarprat? Genom tiderna? Svårt, men jag gillade jävligt många från 2011. Babben Larsson, Timbuktu, Mark Levengood vet jag att jag grät till iallafall. I år har jag gillat Jonas Gardells, Malik Bendjellouls och Johanna Frändéns och ÄLSKAT Lisa Nilssons och Maria Svelands.
Vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet? Mozzarella och tomat. Eller ledighet och min kille.
Vad gjorde du för exakt fem månader sedan? *kollar kalendern* Ingen aning. Jag hade precis sagt upp mig iallafall. 
När var du avundsjuk på någon senast? I lördags, på värden till kräftskivan som hade ett helt magiskt hus med utsikt över Lången.
Har du något onödigt du gör? Har jag nåt nödvändigt jag gör? Jag ser på för mycket teveserier, jag åker alldeles för tidigt till centralen/arlanda när jag ska nånstans, jag går upp mycket senare än vad jag borde.
Kan du visa en bild på något jättebra? Orkar inte föra över bilder från telefonen, men min snubbe är ganska jättebra.
Vad är det sämsta med denna vecka? Ingenting vad jag vet. Jo, jag har så jävla dåligt med cash den här veckan. Det är typiskt dåligt. 
Vad ska du göra resterande dagar av denna vecka? Träffa Stina och planera en fest. Träffa Bitter för en fika. Gå på Håkan-filmen med min kille. Göra mat med dill i pga har dillcravings.
När hade du hjärtklappning senast? Igår av bakfylla. I Palma av ansträngning varje gång vi gick tillbaka till lägenheten och upp för helvetesbacken.
Vad ska du göra i höst? Jobba på mitt nya jobb (yey!) och flytta ihop med A (yey igen!)
Har du några planer inför slutet av sommaren? Ptja, näe. Jobba. Och träffa folk jag gillar.
Vad är det konstigaste du gjort för kärlekens skull? Jag har fan inte gjort nåt konstigt för kärleken. Så jävla oromantisk är jag.
Vad borde du göra men orkar bara inte? Haha, den listan är så jävla lång? Nä, men rensa avloppet på toaletten, städa lägenheten och dammsuga, bära upp min trasiga stol på vinden alternativt hitta ett ställe som restaurerar stolar och lämna in dom, gå till tandläkaren, boka en läkartid för att kolla upp min allergi, byta lakan, duscha och klä på mig. För att ta några.
Vad har du i ditt kylskåp? Mat? Vill ni verkligen ha hela listan? Aja: mjölk, svartvinbärssaft, dill, ketchup, soja, smör, två sorters mörk choklad, kycklingfond, oxfond, köttbuljong, kycklingbuljong, grönsaksbuljong, sambal oelek, fransk senap, grovkornig senap, kronärtskockor, ananasringar, oliver, lingonsylt, äpplemos, fikonmarmelad, björnbärsmarmelad, apelsinmarmelad, majs, två sorters tacosås, två öppnade gräddpaket, creme fraiche, gräddfil, bregott, leverpastej, prästost, parmesan, bacon, två nästan urdruckna boxar vitt vin, en öl, kantareller, blandsallat, gurka, potatis, gul lök, scharlottenlök, morötter, blomkål, röd paprika, färsk pepparrot.
Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg? Jag tänker aldrig på vad jag ska blogga, jag bara gör't så det blir lite svårt.

Snodde listan av Peppe som hade snott den av Nio till fem.

8 kommentarer:

Sofie sa...

men åh samboliv! gud va kul!

Linn sa...

Haha! Ja, vi kan väl hålla tummarna för att det blir det iallafall. Vore ju trist om vi plötsligt skulle börja bråka om toalettrullar och soppåsen och blöta handdukar liksom.

Den där Jenny sa...

FLYTTA IHOP!!!!


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mirijam sa...

FLYTTA IHOP MED SIN KILLE; IIIIIIHHHH så fett!

Kommer du kalla honom för sambo nu? VAVAVA? För visst är det du som hatar s-ordet?

Heidi sa...

Jag undrar bara hur du INTE kan ha vitlök hemma!? =)

Linn sa...

Jenny: JAG VET! Så himla stort!

Mirijam: Haha, nej. Det kommer jag inte göra EFTERSOM DET FINNS ALDRIG NÅN ANLEDNING ATT GÖRA DET. Mvh, s-ordshataren

Heidi: Det sa jag inte. Jag svarade bara på vad jag har i kylskåpet. Vitlöken har jag inte i kylskåpet. Den är på köksbänken med diverse andra saker som tomater, avokado och basilika.

Linn sa...

Givetvis har jag vitlök hemma. Jag är ju ingen vampyr liksom.

Maria sa...

Men åh vad kul att ni ska flytta ihop! Heja!

Jag är inte heller glad i ordet sambo. Oklart varför, men jag gillar det inte. Gillar inte riktigt att säga "min man" heller om Nils. Vet inte vad jag brukar säga. Eller vad jag vill säga med det här. Menhursomhelst GRATTIS till flyttaihopandet!