torsdag, augusti 15

Ah okej, det går väl sådär med själva somnandet jag nämnde förut för nu ligger jag i soffan och har precis kollat på femte avsnittet av Suits och well, inte fan sover jag iallafall. Varför är det alltid dagen innan man faktiskt har nåt viktigt för sig som man helt plötsligt får insomnia och kommer se ut som en jävla panda dagen efter? Just idag kan det i och för sig bero på att jag gick och lade mig direkt när jag kom hem (innan elva fyi) eftersom A redan hade somnat och jag tänkte att det är ju mysigt och så började han låta som jag tänker mig att ett rymdskepp låter, eller en förkyld elefant, och jag kunde liksom inte stänga ute det ljudet utan började asgarva (utan att rymdskeppet/elefanten vaknade, mind you) och så blev jag helt otrött.

Såatte vi kanske ska prata om att jag grät i duschen idag av uttråkningsångest som bland annat bestod av att jag tyckte att jag var dum ful tjock tråkig äcklig och allmänt hemsk. Och att jag inte vet vad jag vill med mitt liv (fast jag vet det) och att jag kommer vara superdålig på mitt nya jobb och bli osams med alla och få sparken och aldrig mer kunna jobba i Stockholm eller Sverige eller universum. Typiskt breakdown. Sen klippte jag mina naglar (roten till 98% av allt ont i mitt liv kan relateras till att mina naglar är längre än 0.5 mm) och tvättade mig och gjorde ansiktsmask och vädrade lägenheten och sen åkte jag till Stina och så skrattade jag i fem timmar så nu har jag bara lite ångest kvar. Imorgon ska jag och min kille gå på dejt och jag längtar skitmycket för vi har nästan inte träffats på två dagar och jag vill prata med honom så han kan SE MIG BEKRÄFTA MIG ÄLSKA MIG. Har blivit en sån jävla bekräftelsehora

2 kommentarer:

Omomigen sa...

Ångest alltså. Det rimliga borde ju vara att man får MINDRE ångest när man är tillräckligt begåvad för att fatta att man i värsta fall har blåst upp nåt eller ännu hellre fattar att jag är tjockfuldumsämstivärlden är rent hittepå men närå, ju mindre insikt desto mindre ångest.

Jävligt felkonstruerat av naturen här känner jag?

Linn sa...

Jag är helt med dig där. Naturen kan göra om och göra rätt, den jäveln.