tisdag, augusti 13

För att du har saknat mig, Maria

Jag är tillbaka i Stockholm. Jag gör mest ingenting på dagarna (ie. tittar på serier, har plöjt Orange is the new black, fjärde säsongen av Vampire diaries och tre avsnitt av tredje säsongen av Suits) och är SÅ SJUKT UTTRÅKAD OCH TRÖTT PÅ ATT VARA LEDIG. Trodde aldrig att jag skulle säga dom orden, men that's what tio veckors ledighet does to you. Har således väldigt lite att skriva om om ni inte vill diskutera Crazy eyes eller Elena eller Mike. Idag har jag träffat Lisa och Nellie och i fredags lagade min kille middag åt mig, Lisa och hennes kompis och vi blev skitfulla på öl, vin och mojitos i den ordningen. I lördags var jag och hälsade på Maria och hennes familj och pyttebebisen. I söndags gjorde jag absolut ingenting. Jag är sjukt trött på min lägenhet pga ful och liten och well, den känns old news. På torsdag ska jag smygbörja mitt nya jobb och bara att få prata med andra människor känns ungefär som julafton och nyårsafton och födelsedag i ett. Jag är jättekär och kan typ inte få nog mycket tid med A. Jag har inte sovit i en tom lägenhet sen...nån gång i juni kanske. Kanske maj. Det är också märkligt, men på ett bra sätt. Jamen, det är väl det ungefär. Vad gör ni? Hur har ni det?

6 kommentarer:

Maria sa...

Jag tänkte precis på din blogg och undrade om det skulle komma någon uppdatering snart, for realz!

Är mycket glad att du är tillbaka på www och om du vill så diskuterar jag gärna crazy eyes. Älskar Orange is the black och håller den just nu (brasklapp: har den färskt i minnet och är lite nykär) som min näst bästa serie någonsin (efter Six Feet).

Limpy sa...

Jag sitter och funderar på om jag har fått ont i halsen eftersom det är så nedrans kallt på jobbet. Imorgon tänker jag bära halsduk och tjocktröja. Hoppas att det är varmt på ditt nya jobb. Inte fööör varmt, men inte så kallt att du blir sjuk och får ont i lederna liksom.

Sofie sa...

Men vaddå finns det avsnitt ute av Suits säsong 3? Har helt missat! Älskar Mike :-) Härligt att höra att du har det så bra!

Mirijam sa...

Välkommen hem till Sweden och www!

Jag väntar på att bäbisen ska komma, på att golvläggarna ska bli klara, på att klockan ska bli 12 så jag kan köra till Erikshjälpen och kolla på saker för att få tiden att gå.

Förstå att du är trött på att vara ledig, jag har inte jobbat sedan den 28 maj OCH JAG DÖR AV TRISTESS SNART!

Emma Danielsson sa...

MEN HUR BRA ÄR INTE ORANGE IS THE NEW BLACK?! plöjde klart i helgen och känner mig helt TOM.

Linn sa...

Maria: haha, inlägget kan vara till dig också om du vill, men jag fick en kommentar av nån hemlig Maria som ba jag saknar dig och jag menar vem är jag att neka sånt smicker liksom. Har sett OITNB hela säsongen nu och när du har kollat sista avsnittet så vill jag gärna att vi pratar om det. På nåt hemligt ställe så vi inte spoilar nåt. Hatar folk som spoilar with a passion nämligen.

Limpy: det låter hemskt. Men halsduk låter smart. Eller såna där löspolos man kan använda när man åker skidor? Kanske kan hävda att det är en sån där modern löskrage? Och tack för välönskandet! Det hoppas jag också.

Sofie: JAVISST! Fem avsnitt! So far mycket bättre än säsong två tycker jag.

Mirijam: men då har vi varit lediga ungefär lika länge och jag är SÅ IMPONERAD av att du, trots höggravid, gör mer på en dag än vad jag har gjort under hela semestern. Måla om möbler liksom? Jag satt sönder en stol här hemma i fredags och den ligger fortfarande i en hög bredvid soffan som A igår började kalla konstinstallation eftersom det verkar vara en permanent plats för pinnhögen. Och ja, det var hahahaha-roligt när jag helt plötsligt satt på golvet bredvid stolen istället för på den, men men.

Emma: jamen jag gillar också massor! tycker dock att det är liiiiite tråkigt att miljön är så himla enformig, men det kommer jag kanske över.