torsdag, juni 29

Saker som provocerar mig

Utan inbördes ordning:

* Män i grupp

* Cyklister som inte fattar att bilar väger nåt ton och därmed inte KAN tvärnita bara för att dom vill knöla sig fram utanför cykelbanan

* Cyklister som inte fattar att ljus/lampor är en bra idé alla dygnets timmar alla årets dagar. Vet ni hur jävla svårt det är att upptäcka en mörkklädd cyklist i spöregn? Eller en cyklist i direkt solljus? ANVÄND LAMPOR.

* Folk som inte stänger luckor efter sig (eh, t ex mitt gravida jag...hehe..he)

* FOLK SOM INTE KAN PARKERA. Herregud. Ställ er så tätt intill nästa bil som möjligt. Försök tänk ett steg till och tänk på andra. Finns inget som gör mig så vansinnig som att leta parkering och se hela gator fulla av bilar parkerade över 1 1/2 plats. Oftast BMW/Mercor/Audis vars ägare vill "skydda lacken". Köp en parkeringsplats och fuck off.

* Folk med lösa hundar utanför koppelfria områden. Ba nej.

* Folk som måste MÅSTE tycka/tipsa om saker även när dom helt seriöst har noll koll. Tänker specifikt på vissa fb-grupper där nånba hej jag har problem hjälp mig och folk svarar grejer som är helt uppåt väggarna. Alltså ej tyck-råd utan typ ekonomiska råd eller juridiska råd. Om man inte vet och är utbildad inom det, håll käften?

Ja, det är väl mer grejer men phu det var skönt att häva ur mig.

2 kommentarer:

Emma Danielsson sa...

på den sista punkten kan jag även lägga till att de värsta är de som tror att de är bättre än folk som är utbildade inom ämnet. jag följer ju en massa byggnadsvårdsforum och jävlar vad folk gillade att snacka om hur den kvinnliga programledaren gjorde feeeeeel. hon har alltså jobbat som byggnadsantikvarie aplänge och har det som sitt JOBB, till skillnad från alla jävla (oftast manliga) sk hobbyexperter. gör mig GALEN.

Emma Danielsson sa...

inser att min kommentar är värdelös utan informationen: den kvinnliga programledaren för "det sitter i väggarna". jaja.