onsdag, maj 3

Är gift med Jessica Simpson

Vi sitter i varsin soffa i vardagsrummet. Jag slökollar internet och Andreas kollar på det där konstiga matprogrammet med en skrikig amerikan med blonderade toppar och solglasögon i nacken (SANT!) åker runt på ställen som serverar tusen kilo kött i sås (typ). Jag kollar också med ett kvarts öga ungefär. Plötsligt zoomar dom in vad som ser ut som råa kuber kött i nån pokébowl-grej varpå jag lite äcklat frågar Andreas om det verkligen är kött? Ja! Det är kött! Jag frågar igen för seriöst stora kuber rött kött? Njäe va? varpå mitt geni till man ba alltså tonfiskkött.

Igår mat jag inte tålde, idag chicken of the sea-brainz. Vädrar följetång på föräldraledighetshjärnan.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Nu känner jag mig också korkad som inte fattar men det är väl inget fel på ordet fiskkött och då borde man väl kunna säga tonfiskkött också?

Linn sa...

Haha, nej alltså det är absolut ett ord och går att säga men på frågan "är det rått kött?" Är kanske det vanligare svaren "nej, det är tonfisk eller nej, det är fisk eller om man orkar nej, det är tonfiskkött" tänker jag. Inte JA, DET ÅR KÖTT! Och sen fem minuter senare "tonfiskkött alltså"

Matilda sa...

Tog ett tag innan jag fattade Jessica Simpson-referensen. Hade glömt det! Hysteriskt roligt!

Matilda sa...

Och btw så kan jag så relatera till Andreas just nu.

Linn sa...

Haha! Ja, alltså det var ju "ett tag sen". Vad kan det vara 10 år sen? Mer? Saknar Newlyweds ändå va.