lördag, augusti 27

Sleepless in Södermalm

Jaha, här sitter jag vaken mitt i natten helt i onödan. Avkomman sover så det är inte hon som håller mig vaken DET ÄR DEN HÄR JÄVLA VÄRMEN! I typ fem dagar har jag gått omkring och varit fkn konstant klibbig. Eller nej, jag har alternerat mellan konstant klibbig som torraste nivå och helt flytande. Jag tror att jag kan ha upptäckt en ny fysiklag; flytande människa. Ska lämna in mig själv till forskningen när jag hittar orken igen. Nu kanske ni ba Men det är ju sommar?! Det är ju härligt! Nej. Nej nej nej nej nej nej nej. Det är INTE härligt. Det är verkligen inte härligt när man måste bära runt på en tusen grader varm (hello gener), svettig sjukilos mask cirka hela tiden alternativt köra runt masken i ett tiokilos ekipage. Minst tio kilo förresten, vet ni hur jävla mycket saker en fyramånaders bebis dräller runt med? FÖRJÄVLA MYCKET GREJER är det iallafall. Resultatet är iallafall att det blir varmt. Och svettigt. Och klibbigt. Jag HATAR varmt och svettigt och klibbigt. Min man försökte muntra upp mig häromdagen när jag deppade över nåt helt annat och ba men snart är det ju höst?. He knows me so well. Jag dör av längtan efter att kunna öppna fönstret och faktiskt känna att det blir svalt. Att kunna gå en promenad utan att rinna iväg. Att kunna sova utan att behöva gå upp och duscha kallt. Jo, det just happened. Nu är jag sval, men tyvärr ännu mer klarvaken. Jag kräver fanimig att universum gör kallt nu.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

I hear ya!

Mrs E sa...

Förstår dig helt och hållet - är just nu höggravid (1,5 vecka kvar till BF) och dör av värmen. Händerna svullnar upp, fötterna är som ugnar och jag måste ha varma, hemska stödstrumpor. Gah! Höst och bebis får gärna komma snarast!