måndag, mars 13

Livsuppdatering i punktform

Jaha sen sist då?

. Barnet har börjat gå (stolt skrikemoji) och stapplar omkring här hemma mellan olika möbler, längre och längre för varje dag. Gud jag skulle kunna skriva spaltmeter om ljuvligheten som är mitt barn men vi kan väl nöja oss med att jag aldrig nånsin trodde att det gick att älska så här stormande.

. Vi har haft möte med inredningsarkitekten för nya huset och gjort alla våra inredningsval. Det kommer bli helt mjukt och gosigt där tror jag. Synd bara att det inte är förrän OM FREAKING ETT ÅR vi får flytta in. Kommer väl så och hoppa på trappen så fort den är byggd med tanke på mitt extremt dåliga tålamod. Det är ett under att jag klarade av att vänta en hel graviditet alltså.

. I onsdags fick jag nog av hemmalivet och bokade ett rum på Scandic Haymarket lördag till söndag för götteunnshelg med lelle familjen. Hade tänkt shoppingdag, vila på hotellet och middag i restaurangen men fick pga bristande planering istället valla runt hungrig morsa, humörskämpande farsa och sovig unge efter matställe med god mat som accepterar vagn inomhus (seriöst Sverige skärp er!) och hamnade på Paolo Robertos italienare högst upp i Åhléns liksom bakom barnavdelningen
typ vid fyratiden. Yey för maten som var så jävla god och servicen som var ace och för femtonminuters pausen jag fick ensam vid bordet pga blöjbyte/kö när jag tog den sista klunken perfekt kaffe (bäst i Stockholm, no joke)
och pianohissmusiken lullade in mig i nåt state av totalt njut. Ney för well, Paolo. Vill helst inte stötta machomän mer än nödvändigt va. Sen hängde vi på hotellet resten av kvällen med plan att äta roomservice men HERREGUD vilken kass roomservicemeny! Andreas drog istället ner till McDonalds för en extra allt-beställning som vi käkade till tonerna av Melodifestivalen och vårt barns förnöjda fnittrande.

. Vi har bokat en all inclusive happy baby Lollo. Bernie-charterfest på Mallis andra veckan i maj. Ser så jävla mycket fram emot det.

. Så tacksam för Andreas jobbs härliga föräldraledighetsavtal som ger oss möjlighet att göra ovan. Kolla direkt om ni är med i AFA eller har kollektivavtal med föräldralön om ni är i småbarnsåren. AFA betalar ut retroaktivt också FYI.

. Har efter fem år köpt nya stolar till matbordet. Dom levereras imorgon och jag vet fortfarande inte vad vi ska göra med dom gamla. Det är min gammelmorfars och dom har varit hans och sen mormor och morfars och sen mina och nu faller dom bokstavligen ihop om man sätter sig på dom men jag har inte hjärta att kasta. Men vi har ingen plats att spara dom heller. BUHU.

2 kommentarer:

LoHe sa...

Föräldralön FTW! Unionen har det också men man måste ha varit anställd i två år när man går hem på FL och det är ju lite nackdel för en hopperjerka som moi. Nu ska jag ju vara kvar där jag är tills de stänger fabriken (alltid en tidsfråga) men hinner (om gud vill) ändå inte uppfylla tvåårskravet innan det är dags igen (håller tummarna).

Så. JÄLA. Skönt med en veckas All Inclusive! Och Mallis är ju toppen! Bra val!

Linn sa...

Jag tror att Jusek som jag är med i har det också, men det hjälper ju väldigt lite när min arbetsgivare inte är kollektivanslutna. Ska ta upp det på nästa lönesamtal, men det hade ju varit rätt gött att ha redan gång ett liksom.

Ja, vi är sjukt nöjda faktiskt! Längtar!