tisdag, mars 21

Äta sova jobba dö

Alltså jag är så trött. Den kommer alltid på våren med ljuset, tröttman. Nu sover ju Ellen som en gud jämfört med många andra barn men hon vaknar fortfarande en till två gånger per natt och trots att uppvaken sällan är längre än fem minuter och sällan kräver att jag lämnar sängen om jag ens behöver engagera mig så börjar det kännas nu. Jag skulle ge vadsomhelst för en hel natts ostörd sömn med barn i egen säng. Men ta in på hotell då gnällspik? Ja, jo, jag tänker det ganska (ha...ha) ofta men utan Andreas och förmodligen Ellen så kommer jag ändå inte kunna somna och säkert heller inte sova djupt. Jag sover inte ens på soffan av samma anledning så jag får väl skylla mig själv I guess? Idag har jag iallafall varit hemma med Ellen och det är ju "ganska" intensivt nu så när Andreas kom hem somnade jag på soffan i en timma och sen var jag helt desorienterad när jag var tvungen att vakna och laga mat. Har också sagt i typ tre veckor att jag ska gå och lägga mig vid tio men likt förbannat sitter vi där framför ett-avsnitt-till-Blacklist hålögda till eftertexterna vid halv tolv. Fy fan vad jag önskar att jag var en morgonmänniska istället för en kvällsmänniska just nu.

1 kommentar:

LoHe sa...

Asså, jag har inte varit vaken till efter 22.30 en vardag (och knappt en helg) sedan jag började förvärvsarbeta, tror jag. OBS: Överdriver ej. Möjligen till 23 när jag var 25 men ABSOLUT inte senare än 22 sedan barnet föddes. AMAZING att ni orkar.