onsdag, januari 18

Jag var hos naprapaten imorse. Förra veckan sa vi att vi skulle följa upp känslan jag har av att typ bäckenet ska lossna från svanken när jag har legat på rygg på golvet och alltså buhuhu det är FORTFARANDE sviter från graviditeten. Jag är för svag i musklerna kring bäckenet och ligamenten blir tjuriga samtidigt som mina djupa ryggmuskler har kompenserat och därmed är som sten. Så hon masserade och töjde och knäckte och det var väl gött och så men nu känner jag mig lika lös och isärskruvad som veckorna efter förlossningen. Plus fryser. Plus har mens. Plus vi provade ett nytt recept (indisk aloo gobi) till middag och trots tusen kryddor så smakade det bara...varmt?

Nu ligger jag i soffan och kollar på masterchef australia och lyssnar på när Andreas lägger Ellen och har dåligt samvete för att det känns som han har henne hela tiden. Vilket han ju har haft idag pga onsdag och jag har ju nattat henne cirka 90% av kvällarna i hennes liv så det här är väl mycket mer jämställt egentligen, men what to do med den här inneboende känslan av att liksom ta ansvar? Varför kan jag inte bara njuta på soffan och hålla käften?

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Men vänta här nu, jag var ju också där förra veckan på onsdagen!!!

Linn sa...

Nähe? Gillade du det? Var hon bra med dig också?