torsdag, september 10

Ja, för oss som inte har några riktiga problem så

Det är verkligen inte sunt för mitt psyke att vara ensam hemma alltså. Dels kan jag inte somna och dels hinner jag tänka på alldeles för mycket saker. Vi har ju bokat en resa till Turkiet i slutet på september och hade planen att bara ligga i en solstol och njuta av den delade poolen precis utanför uteplatsen och nu känns det inte alls bra att åka. Det är oroligt och resenärer på plats har blivit tillsagda att hålla sig på hotellet och även om UD inte avråder från att resa till turistorter vid medelhavet känner jag mig ändå orolig inombords och det är inte kul. Och medan jag skriver det här är jag fullt medveten om hur äckligt det låter att jag inte känner för att åka och bada i vår privata pool för att det är lite oroligt medan folk flyr allt dom äger och riskerar livet och jag önskar av mitt liv att alla i världen kunde ha mina "problem" istället för sina riktiga, men samtidigt är det här ju mitt liv och min verklighet. Iallafall: imorse avbokade jag kalaset för ingen sol i världen är värd att vara kaninhjärterädd för.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle inte heller åka till Tiurkiet just nu, dels pga oroligheterna, och dels för att jag inte vill stötta Turkiet som stat med Erdogan i spetsen. Spanien eller Italien funkar ju, men om jag hade chansen att åka nu, skulle jag nog välja Kroatien. Hoppas ni hittar en annan fin resa!

Josefin sa...

Det här var det sjukaste knlägget jag läst i hela mitt liv 😳

Linn sa...

Anonym: alltså jag tror att vi kommer stanna hemma faktiskt. Det kommer fler charterresor.

Josefin: på vilket sätt då? Att vi hade mage att ha en charterresa bokad som vi inte vill åka på för att vi är rädda för att det är oroligt? Som sagt så önskar jag allt jag bara kan att alla dom som inte har lyxen av att kunna avboka en liten semestertripp för att slippa oro skulle få ha det istället för att behöva fly för sina liv. Jag är medveten om och väldigt tacksam över att våra liv är sjukt priviligerade men jag anser inte att det i sig gör att vi inte också kan vara oroliga inom det som är vårt ramverk. Det innebär på inget sätt heller att jag inte har nån empati eller gör saker för att hjälpa dom som inte hade turen att födas där jag föddes. Det går att tänka på världen och sin egen värld samtidigt.

Josefin sa...

Nej absolut inte av den anledningen, det är såklart fullt förståeligt. Tycker bara att sättet du uttryckte dig på va osoft.

Josefine sa...

Jag fattar inte Josefins kommentar?
Tycker att det här inlägget är klart som korvspad + att jag verkligen fattar att man får lust att ställa/ställer resan.