söndag, september 24

En helg

Bra saker:

1) Pappa kom hit. Älskar pappa. Ellen älskar också pappa/morfar och sprang direkt in i hans famn på förskolan när dom hämtade. Mig och Andreas vinkar hon på sin höjd åt.

2) Ellen har levlat upp genialiteten. Alltså det är så tydligt att hon för det första älskar förskolan men också älskar att lära sig nya saker. Typ att somna själv. Igår gav jag henne sovkitet (napp snutte kudde katt), satte på nån barnavslappningsjoxmusik som liknar den dom har på förskolan och bang så somnade hon på mindre än två minuter. Idag var hon ute och lekte i parken med pappa när hon först visade att hon var hungrig (peka på munnen och tugga i handen) så hon fick en smoothie och sen dra med honom hemåt för att sekunden hon kom in genom dörren göra napptecknet (handen mot munnen som en gäspning). Jag tog av henne ytterkläderna och gav henne nappen och då gick hon till sängen och pekade så jag lyfte upp henne och gav henne sovkitet och så somnade hon på trettio sekunder. Hon har också under dagen visat att hon vill ha en ny blöja, banan och vatten. Such geni va?

3) Pappas närvaro som tog vuxenration till 3:1 och gjorde att jag och Andreas kunde ta sovmorgon TILLSAMMANS imorse och sitta ifred och prata under flera timmar i helgen. Gawd, önskar att han bodde lite närmre än 37 mil alltså.

4) Vi var ute och åt igår och Ellen var så lycklig hela middagen (vi var på barnvänlig resto, hade med hennes babblargubbar och tog ett bord med utsikt över gatan så hon kunde kolla på folk/bilar/bussar), maten var god och sen gick jag och pappa på Ola Salos Jesus Christ Superstar på Göta Lejon.

Dåliga saker:

1) Har ångest och är deppig och ledsen idag. Det var jobbigt att/när pappa åkte hem. Vi släppte av honom på Centralen och vi sa hejdå och jag satte mig i bilen och så tittade jag upp och såg hans välbekanta ryggtavla gå ensam mot tåget och alltså det var inte så det skulle bli? Han skulle ju vara med mamma. Mamma skulle ha varit här, med oss, och dom skulle ha njutit av det här tillsammans. Istället en pappa på väg till ett stort, mörkt, tomt hus. *gråt*

2) Har haft nån form av mensvärk light och lite typ sammandragningar idag. Är LIVRÄDD för att det ska sätta igång för tidigt och övertolkar allting och känner mig ensam i det. Inte för att Andreas inte bryr sig utan för att det är min kropp och det går ju inte att livekommentera minsta lilla känsla så då går jag och liksom känner en massa smågrejer och blir rädd och så vill jag inte typ whinea och ropa varg och hålla på så jag typ säger ingenting och sen blir jag typ ledsen för att jag är rädd och ensam i det. Ja, nej, det är inte helt logiskt men känslor är ju sällan det.

3) Jesus Christ Superstar-konserten var typ nåt heeeeelt annat än vad jag hade väntat mig. Det var jättekul att göra nåt med pappa, att komma hemifrån och se nåt annat men alltså det var så dåligt? Dåligt ljud (för högt och onyanserat). Dålig regi (typ hela musikalen i prat medelst medleysång fast utan liksom skådespeleri?) och kanske 20% Ola Salo? Nä gud vad dåligt det var.



2 kommentarer:

LoHe sa...


Har du fått något samtal om det där med oron att det ska sätta igång? Klart du oroar dig för det men det måste ju vara en jättevanlig tanke och de måste ju ha rutiner för när/om det händer. Du kan ju inte gå och oroa dig för det i flera veckor till, för visst känns ALLT när man tänker på det.

KRAM!

Emma sa...

Naj! Jag som ÄLSKADE den föreställningen. Men såg den i och för sig för tre-fyra år sedan, så ensemblen kanske har lessnat. :)