måndag, juli 31

Nu ska jag gå ner och pussa på mjuka bebisläppar och kittla henne tills hon tjuter av lycka

Jag har precis jobbat lite. Vaknade som vanligt inatt vid halv fyra och var egentligen trött men barnet hade lagt sig med huvudet vid min röv och fötterna i mitt ansikte och höll på och ploga i täcket och så fort hon slutade började Andreas hosta och/eller snarka om vartannat så det var stört omöjligt att somna om. Jag gav upp vid halv fem och gick och lade mig i syrrans rum vägg i vägg och skulle precis till att somna när en flyktig tanke om jobbet råkade ta sig igenom mitt i övrigt omsorgsfullt uppbyggda INGET JOBB-försvar. Helvete. Det finns ingenting som är så stressande som att börja tänka på jobb mitt i natten när en 1) inte kan göra nåt åt det samt 2) egentligen inte ens borde göra nåt åt det dagen efter pga semester. Det ledde såklart till att jag radade upp alla grejer som behöver göras i huvudet och blev skitstressad över att det bara är en vecka kvar på semestern och sen ska jag hinna allting jag måste göra som är TOP PRIORITY när jag är tillbaka på dödliga 8 arbetstimmar per dag. 8 arbetstimmar som jag just nu känner mig lite tveksam till om jag kommer orka eftersom jag typ DÖR av trötthet vid tretiden på eftermiddagen när dagens aktiviteter har bestått av: äta frukost, sitta på verandan, värma rester till lunch, göra en utflykt till nån och sitta och dricka kaffe, sitta i soffan. Är glad för fem veckors semester med Skrällen när jag kan vara närvarande lekmorsan som jagas på gräsmattan och kastar barn i luften och pussar henne på halsen tills hon kiknar av skratt. Kommer orka vara nej Ellen, låt mamma vara/ligga i soffan-mamman så fort jag börjar jobba. Nya Bebin bökar och stökar och suger ur all ork ur mig. Börjar nog ändå längta lite efter Nya Bebin nu. Vem är det som ligger där inne liksom? Hur kommer hen vara? Börjar känna mig lite kär i hen tror jag.

Inga kommentarer: