lördag, april 29

Vi ska ha gäster om 18 minuter (alltså ingen förutom typ jag kommer väl nånsin prexis i tid men) och Andreas skulle för 1 1/2h sen bara gå och handla (ca 500m till hemköp) och ta en liten promenad men är hemma innan kvart över fyra! och nu är klockan kvart i fem och var är han? Ingen vet. Alltså det gör ingenting. Han kommer väl när han kommer. Det är bara så himla typiskt tecken på hans VAHNsinnigt dåliga tidsuppfattning. Alltså på riktigt, han kan inte bedöma hur lång tid nånting tar även om han gör det varje dag. Typ åka hem från jobbet. Ringer och ba går nu älskling, ses om tjugo! när det aldrig nånsin har tagit mindre än fyrtiofem minuter, oftast längre. Min chef, bless him, är exakt likadan. Äre nån form av manligt drag eller?

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hur gick det? :)

Linn sa...

Haha, alltså det gick bra. Det gör ju nästan alltid det. Och det var en familj vi ska åka på semester med nästa vecka så det hade ju inte varit kris om han inte hade hunnit hem heller egentligen. Vi känner ju varandra allihop.

S sa...

Haha min tjejkompis är likadan! Så gissar på ej manligt drag.

smurfenlina sa...

Haha, i min värld är det manligt.
Inför varje kalas har vi dammsugning, dusch och påklädning av barnen kvar....

1 timma kvar:
jag till min man: Har du dammsugit än?
Min man: Jag ska...

30 min kvar:
jag till min man: Har du dammsugit än?
Min man: Jag skaaaa...

15 min kvar:
jag till min man: Har du dammsugit än?
Min man: Ja, men inte duschat..
Jag: gaaaah, hur svårt ska det vara!! V a r e n d a gång!