onsdag, september 21

Tjugo frågor!

Jag tar väl också och gör den där roliga listan (livsmotto: låt aldrig en lista gå oifylld) som Sandra Beijer lade upp och som jag precis såg att Dobre Futro-Maria också har gjort.

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till?
Kan vi inte istället prata om att Andreas nästan propsade på Pixie ett tag? Först dog jag av skratt och sen ba fast det är ju gulligt?! Får vi en till tänker jag att hon ska heta Märta. Eller Iris. Men Ellen var ju aldrig riktigt på tapeten förrän det en dag av oklar anledning var vårt enda alternativ. Fortfarande väldigt oklart hur det hela gick till. Ännu mer oklart att hon ba hette Ellen när jag träffade henne på riktigt (minus typ en kvart en stund efter födseln, hon skulle till neonatal och få hjälp och jag kräfvde operationssal för att sy fiffi efter helvetet så jag opererades emellan) helt utan att jag ens hade fått "känna in" nånting. Andreas hade minsann passat på att basunera ut för samtliga han kunde nå att ELLEN HETER HON! Alltså det är ju fint and all, men ÄNDÅ.

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Varå, på vilket sätt ska man välja? För resten av livet? Kärlek utan sex. För en tillfällig period? Sex utan kärlek.

3. Har du bra självförtroende?
Ja, men jo, det har jag. Eller jag har jävligt bra självkänsla och tycker att jag är sjukt värd och bra och blabla, men jag drabbas såklart också av Stora Fulhetssyndromet eller Tjockhetssyndromet men jag försöker jobba så jävla jävla mycket med att istället acceptera och försöka gilla min kropp. Min so far bästa strategi har varit att börja följa folk som inte ser ut som norm i sociala medier samt att titta på min kropp naken i spegeln VARJE DAG. Jag är för gammal för att hata mig själv varje dag och ibland händer det till och med att jag ba äeh men den kanske inte är så illa? Rätt jävla stor progress från OH NO MIRROR BLUNDAAAAA! som var förut. Gud jag blir så ledsen när jag tänker på hur många fucking ÅR jag har lagt på att hata min kropp, helt utan anledning egentligen. Var fan svinsnygg när jag var yngre *sad emoji*

4. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Det är rätt luddiga frågor här va? Hemma har jag följande: rama in tavlor (för helvete!), ring farmor och köp en fyrtioårspressy till min man. På min att göra-lista för livet vette fan, är mer en day by day kinda gal.

5. Beskriv ditt drömutseende.

Igen, PÅ VEM?! Vem har skrivit den här jävla listan? Jag älskar att titta på folk som asgarvar så ett asgarv. I övrigt gillar jag outfits som är lite mer genomtänkta än min vanliga åh den här ser ren ut och jag hade den inte igår det blir bra-stil.

6. Någon du har kysst?
En kändis eller? Vet ej. Tror inte det. När jag gick på Handels satt jag och min kumpan JJ en natt och drack några vinare och rökte några paket cigg och listade alla vi hade hånglat med och jag har för mig att vi var uppe i ett femtiotal redan då och det var kanske 200..3? Jag träffade Andreas 2013 so you do the math.

7. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Om det finns så har jag inte sett dom. Mapa har under åren varit stora fan av rensning. Snyft.

8. Är du nöjd med din profilbild på Facebook?
Eh ja? Annars hade jag väl inte valt den? Gawd, vem väljer en bild och ba den här tar jag, den är jag skitful på! utan att vara ironisk och därmed ändå nöjd med den?

9. Vad väljer du, godis eller chips?
Chirre chirre chirre! Dipp Dipp Dipp!

10. Hur uppvaktar man dig?
Man lyssnar på vad jag säger, frågar följdfrågor och skrattar åt mina skämt. Så himla svår på det sättet.

11. Har du rykten efter dig?
Haha, nej? Eller alltså det kanske finns nån jag har jobbat med nån gång som ba Vet du vad Linn.... men alltså jag tror inte att jag är tillräckligt intressant för några himla rykten. Mvh couch potato since 2013.

12. Din absolut sämsta egenskap?
Haha, har precis frågat Andreas eftersom jag inte kommer på nån. Hahaha, se självförtroende ovan. Han säger att han tänkte på nåt häromdagen som han har glömt bort nu så obviously är jag en perfekt människa. Åh! Nu kom jag på: jag har en tendens att känna mig bättre än andra. Det agerar jag iofs inte på pga är inte dumihuvet. Det och att jag blir helt sinnessjukt irriterad när jag tycker nån är korkad. Det kan jag nog visa rätt tydligt också.

13. Din bästa egenskap?
Att jag är ganska bra på att fatta bakgrunden till issues, både i jobbet och i relationer, och därför kan försöka vara konstruktiv och försöka få alla inblandade att förstå och hitta en lösning med så lite stötta kanter som möjligt. Andreas hälsar att det han uppskattar mest är att jag är nej okej han kommer inte på nåt här heller. Jag gör uppenbarligen noll intryck på mannen jag lever med. Nu säger han att det är min ärlighet som han tycker är bäst även om han inte alltid uppskattar den. Han säger nu att det även är min sämsta. Gud, borde alltid göra såna här listor. Får reda på en massa saker här.

14. Kan man vara vän med sitt ex?
Det kan man säkert. Om jag och Andreas skiljer oss så hoppas jag att vi kan vara vänner eftersom vi har Skrällen nu. Jag tror att det beror helt på varför man gör slut. Sårade egon, missunnsamhet och krossade drömmar har ju en tendens att inte göra underverk för vänskap eller relationer för den delen.

Har du kysst en kompis?
Jao. Flera stycken. Det var ju skitinne där i början av 2000-talet, ungefär samtidigt som spagettilinnen och jeans instoppade i strumpor.

16. Hade du kunnat ha distansförhållande?
Inte under lång tid och well, nej inte nu alls förresten eftersom jag inte skulle vilja vara själv med eller utan Skrällen.

17. Hur lång är du?
166 cm.

18. En vacker person?
Min ingifta, numera frånskiljda, moster. Jag vill vara henne.

19. Ett boktips?
Hahaha... tror jag läste en bok nån gång 2013 senast. Har faktiskt absolut inte nåt bra tips alls här.

20. Bäst just nu?
Att jag ska gå till AGs och käka med Stina imorgon och ha på mig kläder som är fina och rena och inte har kräks eller saliv eller kladd på sig och att jag ska få ha mina nya skor och läppstift och målade naglar och dricka vin och prata om saker som inte är barn. GUD VAD JAG LÄNGTAR!

2 kommentarer:

Trasselkvast sa...

Berätta om mostern! Ligger en historia här tror jag minsann =)

Linn sa...

http://anotherbloginparadise.blogspot.se/2016/08/familj.html?m=1 Tror inte att det är så mycket mer historia än det och att vi har en superfin relation.