torsdag, september 29

Så här halvvägs in i konfadagarna

Ni dör väl av nyfikenhet nu. Hur har vi det? Har jag skrikit på mitt barn? Har hon skrikit på mig? Har jag ringt hem Andreas? Jag är glad att kunna svara nej på all of the above. Vi har (TA I TRÄ) haft en skitmysig dag som började med sovmorgon där jag vaknade av att Ellen hade bökat sig till stora skeden och låg med bägge sina små tassar på min rygg och pannan tryckt i min nacke. Alltså ÄLSKET! Sen kunde jag inte somna om men Skrällen sov till halv tio och sen låg vi och kramades en stund bara för att MITT BARN HAR BÖRJAT KRAMAS MED FLIT och ja ni läste ju om vad som hände igår så här är det seize the day som gäller. Efter en snabb frukost för oss bägge (macka för mig, turkisk yoghurt och katrinplommonpuré och ersättning för Skrällen) sov hon en sväng i selen medan jag plockade, tvättade och sminkade mig och sen när hon vaknade var det bara att slänga ner'na i vagnen och rusa mot bussen för lunch med Lisa på Clarion sign. Mmm...Lisa och mmm...mexikansk mat! Det var en alldeles för kort lunch, men så är tydligen livet som arbetande vuxen. Snyft. Jag och Skrällen hänge runt lite i Skanstull och köpte två par tajts och en halsduksgrej till Ellen och doftpinnar och duscholja till mig (I <3 Rituals) och sen gick vi till bokhandeln och köpte Ellens första åldersanpassade böcker. Det var så poppis så hon ville inte släppa dom när vi skulle betala. Yey för det!

Egentligen skulle vi gått på föräldragrupp efter det men alltså...det är verkligen inte för mig. Eller det kanske det hade kunnat vara om det hade funnits nån jag hafe klickat med men nu känns det mest ba näe. Alltså jag vill inte alla bara omge mig med yeysayers, men jag och Andypants har en ganska olik syn på föräldraskapet än dom andra och jag är så himla ointresserad av att sitta och lyssna på andras oro för saker jag mest ba känner ???? när jag inte känner dom och om två gånger till aldrig kommer träffa dom igen. Ja men precis så osympatisk är jag. Jag tror verkligen inte att alla föräldrar (läs mammor) har nåt gemensamt bara för att man råkat yngla av sig samtidigt. Hade dock gärna (!!) hängt med andra föräldralediga främlingar egentligen. Bara inte just dom här. Flåt.

Så vi tog bussen hem och lekte NAKENPIS!-leken i sängen istället. Den går ut på att Ellen är naken och ligger i vår säng och luftar sig och jag pipskriker NAKENPIS tills hon kiknar av skratt. Vi gillar den väldigt mycket bägge två. Idag firade dock Ellen med att först kissa på kisskyddet hon låg på så jag ba yes, nu äre safe nu kan hon kräla runt lite och ringde Alltfinnsredan varpå Ellen smygbajsade värsta blaffan mitt på våra vita linnelakan. Alltså jag skrattade så himla mycket och hon var rätt nöjd också faktiskt. Fick duscha'na i handfatet på toaletten och tvätta både påslakan och täcket hon låg på. Sen har hon sovit två gånger, jag har packat upp vår mathemsbeställning och så har vi käkat och nu ligger hon i mitt knä och sover. Hoppas det håller i sig. Jag vill nämligen gärna fortsätta läsa min Carry on av Rainbow Rowell. Okej hejrå.

Inga kommentarer: