måndag, juli 18

Tittar väl in här dårå

Vi har semester. Det är härligt. Barnet uppför sig tämligen väl förutom idag när hon har haft nån form av gnällmaraton sen hon vaknade. Vet iofs inte om det är för att hon har hittat lite nya ljud eller om hon är sur på riktigt för hon låter/skäller mest och gråter inte direkt men men. Först är det gulligt att lyssna på men sen blir det bita ihop tänderna-irriterande så nu sitter jag i en soffa på verandan och läser tidning och ignorerar mitt barn och hennes pappa som kämpar på därinne. Vet inte om jag ska applådera mig själv för att jag övar på egentid eller om jag är världens sämsta (priviligerade medelklass) mamma som ba äeh jag ORKAR INTE *dramatisk suck* *lämpar unge på pappan* *kastar mig i soffa*. Aja, hon tar ju ingen direkt skada av att vara med Andreas så jag njuter väl på då. Imorgon drar han till sthlm för att kolla post/vattna blommor och då får jag öva på att vara föräldraledig ensam igen. Ser EJ fram emot detta. Ser verkligen ej fram emot när han börjar jobba igen i augusti och lämnar mig och Ellen ensamma. Kommer längta ihjäl mig ju.

Inga kommentarer: