fredag, augusti 14

Kan nån smart starta ett magasin med bara bra smak?

Ahmen jag har tänkt lite mer på det där som jag skrev om igår och alltså är det ändå inte helt åt jävla helvete att det inte finns ett livsstilsmagasin som har lyckats hålla hög modegrad, ha intressanta intervjuer och använda blandade modeller UTAN ATT LABELA DOM? Jag vill inte läsareportage om strong is the new skinny eller big is beautiful eller om hudfärg, jag vill att det bara ska vara en naturlig del av tidningen. Nu är jag lite exalterad här, men på riktigt, tänk er att sjunka ner i soffhörnet med en tidning som är som Rum Hemma fast för mode. Lite vintage, lite senaste trenderna, lite recept, nåt resereportage, ett gäng uppslag med trendiga foton med olika sorters människor, lite hudvård (igen olika fejjor). Alltså jag göttar mig så mycket i den tanken och lite seriöst sugen att bara göra det. Och så en jävligt snygg och härlig layout som grädden på moset. Inte som ett politiskt ställningstagande utan för att det faktiskt saknas på marknaden. Visst skulle ni köpa och läsa? Visst?

6 kommentarer:

Emma sa...

JA!

4everfine sa...

Skulle teckna årslång pren helt oläst. Så, JA.

Johanna sa...

Ja! Köper aldrig sådana magasin för att det nästan jämt är så jävla enkelspårigt och ointressant. Finns verkligen rum för nåt nytt!

Christel sa...

Jag hade köpt. Lätt. Eller starta en webbportal med samma grejer, hänger ju så mycket mer på webben än framför tidningshyllan (tyvärr).

Eelena Blomkvist sa...

Absolut. Och med mode som är realistiskt att köpa för en vanlig plånbok. Har länge varit sugen på att starta en tidning med målgrupp 14-20 som inte handlar om smink, pojkband och märkliga tips Lex Frida.

Jojjo sa...

Jag skulle definitivt köpa och läsa. Och skulle även vara sugen på att vara involverad i det om du får feeling och startar! Skulle även vara sjukt intressant med en inriktning på modeintresserade 30-plussare eftersom så mycket av modet känns riktat mot 20-åringar eller äldre.