söndag, juli 19

Så jävla nära semester nu va

I fredags drog jag ner till pappa via Maria och Björn i Örebro och en liten tripp till Andreas pappa för att hämta Andreas. Eller ja, dagen började ju med att jag låste in bilnycklar, hemnycklar, extranycklar, telefon och cirka alla våra grejer i bilen och fick ringa låssmed som kom på en kvart, dyrkade upp dörren på 30 sekunder och fakturerade 1350kr för besväret. Det var...värt. Efter det blev det iallafall bättre och igår var vi på mammas grav och jag grinade lite i Andreas skjorta i solen och sen fick jag en hörsel inne i huvudet med mammaord och så log jag lite i det ledsna och så drog vi på en liten loppistur och hittade världens finaste slagbordsskiva för en hunka. Den och ananaslampan alltså, mina bästa fynd. Vi var också tvungna att storhandla eftersom pappa inte var hemma och ringde tidigt på morgonen och fnissade det är ett ungkarlskylskåp i telefonen. Jag gissade på att handlingen skulle gå på 1411 kronor och var 26 kronor off. Det finns nog ingenting som imponerar mer på Andreas än när vi storhandlar och jag kan plocka alla varor på listan i butiksordning utan att missa nånting och sen gissa nästan helt rätt på kostnaden. Det skulle kanske vara om jag lyckades föda kattungar då, men det känns inte så realistiskt. Sen kom Stina och så hade vi lyxhäng i huuuuur många timmar som helst och grillade och gjorde nästan-färdigt körschemat på bröllopet vi ska toasta om två veckor.

Idag drog vi till Sara på landet-landet och drack kaffe och kramades med hennes ongar och hade det gött. Herregud vad tre barn är fler än noll barn. Jag var helt slut när vi åkte därifrån. Närå, men helt slut var jag efter att jag och Andreas ÖVNINGSKÖRDE FÖR FÖRSTA GÅNGEN. Ja, det kräver versaler för 1) han ska (äntligen) ta körkort och 2) vi var as-sams hela tiden och 3) jag är så vuxen så jag kan instruera andra att köra bil.

Nu sitter jag och jobbar lite och imorgon måste jag också jobba lite, men sen är det SEMESTER.

1 kommentar:

Emma sa...

Kan du inte skriva ett inlägg om att vara toastmaster (och vad man har för förväntningar på dem som ska va det när man gifter sig). Jag ska vara toastis på min kompis bröllop i september och jag känner mig helt lost.

Tack på förhand/Emma