tisdag, juli 28

Jag är i Skåne och bor på Gästis. Det är fint och välbehövligt, för även om jag älskar min pappa till döds så är det lite jobbigt att vara hemma hela tiden och känna av ensamheten han lever i. Andreas säger att jag inte kan ta på mig andras jobbigheter och att jag inte kan sörja å pappas vägnar och jag vet ju att han har rätt för jag går ju själv sönder lite hela tiden när jag gör det, men det är så svårt att låta bli. Jag vill likom fixa det och det går inte och ajajaj mitt hjärta. Sen har jag inte haft en dags ledigt utan att svara på mail/sms/telefonsamtal om jobbet och det stressar mig också. Här i Skåne, i bilen, på loppisar och på diverse fik och restauranger kan jag ju inte jobba eller fixa pappa. Här kan jag bara vara och det är himla tryggt. Vi pratar om att bo här, men loopen kommer alltid fram till jobbet och hur ogärna nån av oss lämnar det vi har nu. Istället fikar vi med kompisar som också hänger här nere och ikväll ska vi käka middag i Ystad med Nellie och hennes kille. Det ska bli micket kul. Imoegon drar vi till Köpenhamn och shoppar. Det blir bra det här.

Inga kommentarer: