torsdag, november 13

Dagens filmtips

Okej, igår var jag ju lite deppig, no? Så jag låg i soffan och kollade på teve, mest på TLC eftersom hjärndöd teve är det bästa jag vet när jag är nere för det gör att jag helt kan stänga av huvudet och ba näe! den klänningen ska du VERKLIGEN inte ha på ditt bröllop, FEL VAL! till Say yes to the dress eller skratta åt den italiensk/amerikanska karikatyren som är chef i Cake boss. Sen bestämde jag mig för att hyra en film efter maten (smart-tv FTW!) och så var den första jag såg Tammy med Melissa McCarthy och eftersom hon kanske bara är min bästa skådespelerska EVER så tänkte jag att ja, men den ser jag. Herrejävla gud vad den var rolig. Jag spolade tillbaka scener och såg till och med om de första femton minuterna direkt när eftertexterna började rulla. Det är alltså en komedi (duh) med nästan bara kvinnor som inte en enda jävla gång är en karikatyr på en kvinna, utan som liksom bara råkar vara av kvinnokön. Tammy åker med sin mormor (Susan Sarandon) på en roadtrip och well, den är underbart rolig. Snabb och lite oväntad i replikerna och, jag vill inte stressa det här egentligen men, som folk är på nåt sätt. Kvinnor som får vara personer, enbart personer. Inte kvinnor. Aja, se den när du har en dålig dag.

Inga kommentarer: