onsdag, september 3

Okej, det är förmodligen bara ytterligare en av mina ohmygodnuändrarjaglivet-veckor som fallerar inom kort, men jag älskar verkligen vår storhandling/matplanering i söndags. I förrgår slängde jag ihop en sallad på matvete (koka i buljong, ja), avokado, chili, halloumi, citron, broccoli, nektariner, jordgubbar och koriander. Den var magisk. Om ni nån gång ska prova nåt nytt i ert liv så vill jag att ni provar jordgubbar och koriander. Varsågoda för tips. Igår gjorde jag det här, fast jag fick inte loss vitkålsbladen hela så vi fick ta isbergssallad (okokt) istället. Det gick också bra och var supermegajättegott. Jak er scheni. Hejdå.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Om man vill få loss vitkålsbladen hela ska man sänka ner kålen i vatten och låta ligga en kort stund. Då kilar vattnet in mellan bladen och de lossnar i sin helhet från varandra. Lärde jag mig på tv för en vecka sedan och skrev upp som kom ihåg.

Linn sa...

oooh, bra tips! Tack!