torsdag, augusti 7

Jag har börjat jobba igen. Det har jag löst så smidigt så att jag hade inga nycklar i måndags och var därför "tvungen" att börja klockan elva när vår butikspersonal (med nyckel) kom och öppnade. I tisdags var jag ledig för papi fyllde 60 och han och syrran och syrrans kille var här och vi åt oss igenom dagen. (Det var ytterst mysigt!) Igår hade jag tyvärr inte heller några nycklar, men fick istället stänga butiken så det jämnade väl ut sig och idag well, idag jobbar jag en helt vanlig dag men imorgon jobbar jag till lunch. Jag vet inte ens om jag har semesterdagar nog att fixa detta unn, men det får bli ett senare problem. Jag gissar att det kommer bli en del jobb under hösten så det kanske jämnar ut sig? Jag har iallafall sovit helt sinnessjukt dåligt de senaste nätterna (veckorna). Dels på grund av helvetesvärmen, men också för att Andreas snarkar så för-e-jävligt. Inatt gav jag upp vid första snarktecknet och gick och lade mig på soffan. Tycker att det är en oerhört orättvis grej att JAG ska vara tvungen att byta rum medan han inte ens märker att jag är borta utan glatt snarkar på. Var tvungen att stänga dörren in till sovrummet OCH till vardagsrummet för att slippa höra honom. Ja, jag lämnar ut honom nu. Han får vara okej med det. Plus han blir liksom förnärmad när jag blir irriterad och väser ahmen nu får du väl ge dig! när han drar igång snarktåget för hundrasjuttifjärde gången på en timma. Längtar således efter att gå och lägga mig.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Har samma snarksituation. Man blir trött, och man blir lite trött på sin kille. Som jag längtar efter nån jäkla snark-fixare. Och: Mysterium att de inte själva vaknar av de där ashöga snarkningarna.

Linn sa...

Ja, det är ett stort mysterium. Andreas brukar dessutom ha mage att ba "jag snarkar inte". Man ba eh JO.

Sara: sa...

Jag sover numera typ alltid halva nätterna med öronproppar pga snarkande på andra sänghalvan. Tyckte det var svinjobbigt först (pga kontrollbehov och att inte kunna höra när tex yxmördare kommer (som om det skulle hjälpa att höra att de kommer)) men nu tycker jag bara det är skönt. Kanske värt att pröva?

Cecilia sa...

Spelade in min snubbes snarkningar en gång. När han fick höra: "Nä, sådär låter INTE jag, måste vara nån annan."