torsdag, augusti 14

Jag blev klar! Ingen aning om huruvida jag gjorde rätt eller inte, men färgen torkade svinsnabbt och jag fick massor av färg över. Målade kanske 6 kvm och det gick åt ungefär 6 dl färg på två strykningar, så nu har jag typ 1,4 liter kalklitir i Den Perfekta Rosa Nyansen (seashell) över. Jag kommer inte få måla nåt mer rosa här hemma så om nån känner för att komma och hämta en petflaska med rosa färg så be my guest. Man måste måla två lager om man inte vill ha 90-tals svamp-flammigt och jag köpte deras pensel, men jag gissar att vilken bred pensel som helst would do. Och bild kommer när det är ljust ute igen. Kanske imorgon eller så.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Spännande! Har haft en av deras grå färger i ca ett halvår, men projekt i den här familjen tar sin lilla tid.

Johanna sa...

Ja, bild! :)

Anonym sa...

Jag skulle bli överlycklig om jag fick färgen som blev över.Ring mig om du har den kvar Lena 0707510973

Linn sa...

Jenny: haha, jag fattar precis. Det är lite därför jag försöker göra grejer direkt för annars tar det lika lång tid för mig/oss.

Johanna: du har fått bild nu.

Lena: Tyvärr, min kollega hann före. Lovar att säga till om det blir nåt över när jag har målat sovrummet om du även är intresserad av andra nyanser än den rosa?