onsdag, maj 21

Vaknade lite mer på rätt sida idag. Ska ha datenight med Andreas ikväll. Vi ska gå till Matboden och jag ska äta det jag alltid äter (pepparstek, är besatt av deras pepparsås) och vi ska prata med varandra och ha det mysigt. Längtar så mycket! Dessutom har jag insett (återigen) att jag jobbar på världens bästa ställe. Jag pratade med en av mina chefer idag (chef/ägare/kollega all in one) om det här med att jag är borta så himla mycket. Jag har försökt kolla lite på hur jag ska göra med all tid jag inte är på jobbet. Om jag är sjuk/behöver bli sjukskriven eller om jag ska utnyttja vård av anhörig-bidraget (Johanna, tips till dig att gå in på försäkringskassan och läsa lite om det) eller om jag ska ta obetald semester eller semester, ja ni fattar. Så säger hen ba sluta, klart att du ska ha lön som vanligt. Det är en extraordinär situation, du jobbar ju också och är tillgänglig och sköter ditt jobb. Du tar full lön oavsett hur mycket du jobbar, punkt. Alltså. Så humant sätt att tänka. Okej, gotta work. Hejrå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för tips, ska absolut kolla det. hoppas att datenight blev (och är) bra. och så skönt med bra arbetsplats! så bra grej.
/johanna

dekorum sa...

Vilken fin chef! För övrigt: skitsjukdom. :(