tisdag, juli 16

Trodde aldrig att den här dagen skulle komma

Jag tror att jag har första vuxenkänningen nu faktiskt. Alltså första RIKTIGA vuxenkänningen. Inte som när jag känner mig vuxen varje gång jag handlar på systemet eller kommer ihåg att byta toarulle innan den gamla tagit slut och jag måste panika, utan på riktigt vuxen. Jag tycker inte längre att mina föräldrars hem är mitt. Maten är inte godare än min mat. Sängen är inte skönare än min. Jag har inte mindre att göra, snarare mer. Det ska handlas och lagas mat och diskmaskinen ska tömmas och fyllas och fönstren ska putsas och sängen ska bäddas och ja, it goes on. Hemma hos mig behöver jag ju också göra dom där sakerna, men då är det ju MIN säng, MIN mat, MIN disk. Inte nånting som nån annan har bestämt.

Efter en heldag med mina föräldrar är jag så jävla redo att åka hem.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Gud, jag behöver gå på semester. Ungefär 4 ggr läste jag "vuxenKLÄNNINGEN" och ba: va? Vad har hon haft på sig innan? Bebiskläder?

Linn sa...

Hahahahaha! Ja, det hade onekligen varit en...spännande outfit.

Sabrina sa...

Jag är så rädd för när den där dagen skall komma för mig. Jag vill ju vara mammas lilla bebis som känner att barndomshemmet är bästa stället på jorden, forever and ever.