fredag, maj 17

En liten boklista så här till fredagen (eller det jag precis klickade hem på Amazon eftersom jag ska vara ledig i minst 2 månader nu)

Vi börjar med dom böckerna jag köper för att jag vill ha nåt lättsmält som jag blir helt fast i:
Av Charlaine Harris
Dead Ever After (True blood, sista boken buhu)
An Ice Cold Grave (Dom här tre är nån ny serie som jag tänkte fastna i)
Grave Sight
Grave Surprise

Sen kommer ett till gäng som jag helt enkelt bara tror är bra:
Gaza Blues - Different stories av Samir El-Youssef och Etgar Keret
The Bus Driver Who Wanted To Be God and Other Stories av Etgar Keret
the Last Letter from Your Lover av Jojo Moyes
The Passage av Justin Cronin
The Summer Guest av Justin Cronin (Sofia, den här har jag köpt på tips från dig.)
Let's Explore Diabetes With Owls av David Sedaris
This Is How: Surviving What You Think You Can't av Augusten Burroughs
The Ocean at the End of the Lane av Neil Gaiman

2 kommentarer:

minahistorier sa...

The passage-serien älskar jag!

Vad härligt det låter att vara ledig & läsa. Själv ser jag fram emot tio dagars semester i sommar!

Emma Danielsson sa...

från den lilla människan, djup mänsklighet bla bla, till superläbbiga vampyrer...? det är ju en rätt skön vändning alltså. älskade iofs the passage så man kanske får klicka hem mysboken också.