söndag, februari 10

Det ligger ett fint fluff runt min hjärna och gör mig lycklig

Nu är jag hemma igen. Jag vill beskriva helgen, men jag har liksom inte ord nog att förklara hur jävla fantastiskt det har varit. Hur det kändes som att hjärnan liksom tog sig upp ur dvalan och började fungera igen. Det känns ungefär som att ha fått nya glasögon med en bättre styrka, sa jag förut när solen sken in genom fönstret där vi satt i hotellbaren med varsin cappuccino och tittade på folk och jag hade ryst tre gånger på rad av ren lycka.

Om ni ska till Amsterdam så rekommenderar jag VERKLIGEN The Park Hotel. Det ligger precis bredvid Vondelpark, vid en av kanalerna, och är det bästa hotell jag någonsin har bott på. Täckena var så fluffiga att vi vid flera tillfällen skrek rakt ut av mysighet. Utsikten var fantastisk. Frukosten var perfekt. Duschen var som att stå i ett varmt vattenfall. Och sen luktade det så jävla gott överallt hela tiden.

Alltså, allting har varit så jävla perfekt. Vi har vandrat omkring, druckit öl på pub, champagne på nåt fancyschmancy ställe och käkat italienskt som ärligt talat är to die for.

Det känns som om jag är hel igen. Jag var trasig och nu är jag hel.

7 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Oh, sugen på amsterdam i vår så ska försöka komma ihåg ditt tips.

Honey sa...

Gud vad härligt det låter. Jag och mannen funderar på att åka någonstans i vår för att ta en paus från jobb och annat, bara för att få _andas_ lite. Det där verkar inte helt dumt då, ska komma ihåg det.

Heléne - mitt så kallade liv sa...

Maj god va njs det låter. Jag ska definitivt till The A-Dam asap. Ska bara klara av Svalbard och Frankrike först...

Linn sa...

Egon: men hojta innan ni ska boka annars så kan jag skicka infon. Vill verkligen verkligen rekommendera italienaren också, district 5 heter den.

Honey och Hélene: bara åk!

Agnes sa...

Sitter i bokningstankar nu men hittar inget alternativ där det ingår frukost och fattar det som att det kostar typ ca 200 pix att köpa frukost på plats. Bokade ni med frukost och huuur i så fall?

Linn sa...

Vi bokade utan frukost och sen käkade vi där en morgon och sa till i receptionen. I efterhand hade vi nog käkat bägge gångerna för det var så jävla bra frukost och det slutade med att vi betalade ungefär samma summa när vi gick till ett annat ställe och det var betydligt sämre mat. Kolla splendia.com och sök upp hotellet där så kanske du kan hitta en bra deal på priset.

Agnes sa...

Tack för tipset! Då kanske det kan vara värt att göra så då om det var så bra:)