tisdag, januari 29

Vi tar en lista på det

Snodd från Kaospatrullen.

1. Hur gammal är du?
Tjugonio. Eller lika gammal som en av mammorna i Familjen annorlunda.
2. Hur gammal känner du dig?
Som trettio.
3. Vad har du gjort i dag?
Vaknat, kollat på morgonteve, druckit kaffe, klätt på mig, gått till jobbet, ätit frukost, mailat.
4. Vilken film såg du senast?
Såg nästan hela Yes man igår.
5. Vem ringde du senast?
Pappa för att säga att han kan börja betala sitt Netflix själv nu.
6. Är du besatt av någonting?
Nej, inte egentligen. Jag kan bli korttidsbesatt ibland.
7. Är du rädd för blod?
Nä, men massor med blod är ju inte mysigt direkt.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Framför mig står ett svart skrivbord med massor med papper på. Till höger sitter det två tavlor på väggen och till vänster står det en vit byrå med en whiteboardtavla med lite klotter på. Mittemot mig sitter min kollega.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ja, men det är sentida.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart.
12. När vaknade du i dag?
Kvart över sex. "Nån" har nån grej med att gå upp tidigt och då är det rätt mysigt att vira in sig i täcke och följa med till soffan. Såg dock ingenting på teve för jag hade varken linser eller glasögon på mig.
13. Vilken är din favorithögtid?
Jul.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Alltså, strange as it sounds så är jag rätt glad över att vara där jag är.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Agadir i Marocco, Sunset beach i Bulgarien och Las Vegas.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Frisk, pigg och glad.
17. Vad lyssnar du på just nu?
Min datorfläkt och lite knatter från tangentbordet.
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej. *ta i trä*
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Lök, grädde, bacon, vitkål, morötter.
20. Vem är din favoritkändis?
Svårt. Pass.
21. Vad är du på för humör just nu?
Bra och dåligt. Bra privathumör, sur i jobbet.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Afrika, Nordamerika, Asien, Australien.
23. Snarkar du?
Om jag är full och förkyld.
24. Vilka yrken har du provat på?
Lokalvårdare, telemarketing-person, bankttjänsteman, ekonomiassistent, kreditansvarig, webansvarig, marknadskoordinator, credit controller, webshopsansvarig, ekonomichef.
25. Hur går du helst klädd?
I kjol och tröja och i strumplästen.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Skorpionen.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Nåt som är surt. Såna där stora sura nappar som man köper en och en för några kronor styck.
28. Vad sa du senast?
Fan vad förmätet att ha "på verksamhetsplanering, åter i eftermiddag" som autoreply på mailen.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svårt. Jag var rätt jämnbra på allting som inte hade med naturämnen att göra. Eller slöjd. Fy fan vad jag var dålig i slöjd.
30. Vad har du på dig just nu?
Svarta strumpbyxor, en svart jerseykjol, en grå tisha med print och en svart kofta.
31. Vilken är din favoritaffär?
Urban outfitters. ÄLSKAR allting där.
32. Vad har du för storlek i kläder?
M/L
33. Vad har du i dina fickor?
Jackfickor: läppbalsam, hemnycklar, plånbok, hörlurar, SL-remsa, telefon.
34. Vad köpte du senast?
Mat. Om ej mat så halsband till festen i helgen.
35. Hur många gånger har du flyttat?
8 gånger. (10 om man räknar när jag bodde hos andra innan jag fick egen lägenhet)
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Min bokhylla, mitt täcke och ett fullt kylskåp.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
KVÄLL FTW!
38. Senaste filmen du såg på bio?
En oväntad vänskap med mamma i typ november eller nåt.
39. Har du blivit sydd någon gång?
Nope, har limmat över läppen dock.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Men ? Vem har inte det?
41. Vad åt du till frukost?
Turkisk yoghurt, hallon, blåbär och muesli.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Då bodde jag i Göteborg och pluggade på Handels och var ihop med min kille från högstadiet.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Ja. Det var dyrt och jag var sjukt nervös sjukt länge för att jag skulle förlora körkortet.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Vad räknas som extra speciellt? Men det var säkert nån av mina föräldrar.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
Om jag sover själv: i sängen. Om jag sover o-själv: på golvet bredvid sängen.
46. Vad var det sista du åt?
Se frukost-frågan.
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Pass.
48. Är du blyg?
Nej.
49. Vilken var den sista konserten du var på?
Jag vet helt ärligt inte. Det måste varit Popaganda?
50. Vad heter du i andranamn?
Maria
51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Som INGEN annan vet? Alltså, det vette fan. Inget jag kommer på nu iallafall. Man mår bättre av att lufta skiten, brukar jag tänka.
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Crosstrainer.
54. Har du några husdjur?
Nej.
55. Vill du gifta dig?
Jag tror det.
56. Var växte dina föräldrar upp?
Värmland/Västergötland
57. Har du någon gång ringt polisen?
Inte vad jag kommer ihåg.
58. Har du svenskt ursprung?
Helt irrelevant fråga.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Limpan, Linnsan, Linnis. Korta namn ger inte så mycket utrymme för smeknamn.
60. Vilka är dina största svagheter?
Att jag är så förbannat lat. Allting jag gör drivs av att vara så effektiv som möjligt så jag slipper göra det mer än nödvändigt.

2 kommentarer:

Filippa sa...

"Lök, grädde, bacon, vitkål, morötter." Men ost då?!

Linn sa...

*byter ut morötter mot ost*