måndag, januari 7

Okej, okej. Man ska inte gnälla, man ska vara kon-struk-tiv.


Förslag till nästa gång (vi söker nämligen efter en ny telefonlösning):

- Hej, det är Linn.
- Hej jag ringer från blablabla-telecom. Jag förstår att jag kanske stör, men vi har en väldigt enkel telefonlösning för det fasta nätet. Får jag låna två minuter av din tid?
- Okej, hejhej. Ja, well. Du får två minuter.
- *insert presentation på MAX 1.30 med minst 3 saker som befintliga kunder uppskattar (dom kan man ju hitta på lite om man vill)*
- Okej, tack. Vad kostar er nya smarta lösning?
- *insert pris*
- Tack! Nu måste jag jobba men om du ringer på torsdag eftermiddag så ska jag kolla upp om vi är intresserade.
-  Okej. Hejdå, ha en bra dag!

Summering:
Be om ursäkt för att du stör/fråga om det passar
Presentera din produkt/ditt företag med tio ord
Ge mig tre bra anledningar till att tjänsten/varan är bra
Ge mig ett pris
OCH LYSSNA PÅ VAD JAG SÄGER

Varsågoda.

Inga kommentarer: